کانادا در سراشیبی رکود اقتصادی قرار گرفت

ثابت ماندن عملکرد اقتصادی کانادا در ماه اوت و احتمال انقباض در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، بیانگر آن است که این کشور در سراشیبی رکود اقتصادی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش اداره آمار کانادا، عملکرد اقتصادی این کشور در ماه اوت ثابت ماند و احتمالا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، دچار یک انقباض هرچند سطحی خواهد شد.

کاهش سرعت رشد اقتصاد این کشور به افزایش نرخ بهره بانکی، تورم، آتش سوزی جنگل‌ها و شرایط خشکسالی در سراسر این کشور نسبت داده شده است.

داده های اولیه نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی واقعی کانادا در ماه سپتامبر نیز برای سومین ماه متوالی بدون تغییر بوده است.

بر اساس این گزارش، صنایع خدماتی نسبت به ماه قبل 0.1 درصد رشد داشته و صنایع تولید کالا 0.2 درصد کاهش داشته است. بنا بر این ارقام، به طور کلی، فعالیت اقتصادی تنها 8 بخش از 20 بخش صنعتی در کانادا گسترش یافته است.

بخش تولید در این کشور طی ماه اوت 0.6 درصد کوچک شد و کاهش تولید کالا برای سومین ماه متوالی در این کوچک شدن نقش داشته است. این در حالی بود که بخش معدن و استخراج نفت و گاز این کشور در ماه اوت 1.2 درصد افزایش یافت.

اداره آمار کانادا در گزارش خود نوشت: این افزایش که برای سومین ماه متوالی رخ داد، باعث شد فعالیت‌ها بالاتر از سطح آوریل باشد، قبل از اینکه فعالیت اقتصادی تا حدی به دلیل تاثیر آتش‌سوزی جنگل‌ها در ماه مه کاهش یابد.

بر اساس این گزارش،تجارت بخش عمده فروشی در ماه اوت 2.3 درصد افزایش یافت، در حالی که تجارت خرده فروشی که برای سومین ماه متوالی شاهد افت بود، 0.7 درصد کاهش یافت.

خدمات اقامتی و غذایی کانادا تیز در ماه اوت 1.8 درصد کاهش یافت که نشان دهنده انقباض در هر دو بخش فرعی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  7