پیش‌بینی بورس؛ امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه

روز گذشته بورس در ثبت یک رکورد صعودی ناکام ماند و این سوال را به وجود آورد که آیا برگشتن به کانال 2 میلیونی منتفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، در روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس 206 واحد کاهش یافت و به 1,981,208 واحد رسید. همچنین، شاخص کل هم‌وزن با 118 واحد افزایش به 670,213 واحد رسید. در مقابل، شاخص کل فرابورس با 32 واحد انتقال به پایین به 24,308 واحد رسید و شاخص هم‌وزن فرابورس نیز با کاهش 160 واحد به 118,633 واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، 32 درصد از بازار رشد قیمت را تجربه کردند، در حالی که 68 درصد دیگر بازار افت قیمت را تجربه کردند.

بیشترین افزایش قیمت

بیشترین افزایش قیمت را روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار)، شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد (وتوکا) و شرکت مخابرات ایران (اخابر) به ثبت رساندند. در فرابورس نیز شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به روز قبل داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

بیشترین کاهش قیمت در بورس به نمادهای کفپارس (شرکت فراورده‌های نسوز پارس)، ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) و غگرجی (شرکت بیسکوییت گرجی) تعلق گرفت و در معاملات فرابورس نیز شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات سه‌شنبه، 34 نماد دارای صف خرید بودند، در حالی که 80 نماد دارای صف فروش بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با کاهش 53 درصدی نسبت به روز قبل به 112 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 17 درصدی به 588 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس در روز جاری

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار روند پرنوسانی داشتند. شاخص کل در نیمه اول روند صعودی داشت اما در نیمه دوم نزول کرد، تا جایی که پایین‌تر از سطح روز قبل ایستاد.

اما دیروز ارزش معاملات خرد افت کرد و با کاهش 15 درصدی به 3 هزار و 218 میلیارد تومان رسید.

 

 

شاخص با جلوداری نمادهای شتران، شبندر و خودرو ریزش کرد. همچنین دیروز باز هم پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 415 میلیارد تومان بود. نمادهای وبملت، خساپا، آریان، شستا، شپنا، فملی، خودرو، خگستر، وسدید و ثبهساز بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. در میان گروه‌ها نیز، گروه‌های بانک‌ها، خودرویی‌ها و فلزات اساسی بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

به این ترتیب بازار در روزی که حجم معاملات پایین بود، خروج پول باز هم از سر گرفته شد و شاخص‌ها ریزش کردند. بنابراین شاخص نتوانست صعود دو روز پیشین را ادامه دهد و امیدها برای بازگشت به کانال 2 میلیونی کمرنگ شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  3