پیش بینی بورس امروز؛ نهم آبان ماه

به نظر می‌رسد انتشار خبر تزریق پول به بازار سرمایه توانسته اثر مثبت بر بازار بگذارد. حال این موضوع مطرح است که آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز، سه‌شنبه نهم آبان به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل ۲۰ هزار و ۲۶۲ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۱۱ هزار و ۱۱۲ واحد ریزش کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۲۷۹ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش ۲ هزار و ۶۱۳ واحدی داشت.

نماد‌های صعودی

روز دوشنبه در بورس شرکت کمک فنر ایندامین (خکمک)، شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) و شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال (زمگسا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت ویتانا (غویتا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی

در بورس نماد‌های وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان)، جم (شرکت پتروشیمی جم) و غنوش (شرکت نوش مازندران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت نیان الکترونیک (نیان) و شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

صف‌های خرید و فروش بازار

در معاملات دوشنبه، ۷۸ نماد صف خرید داشتند و ۵۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۴۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۴ درصدی به ۵۰۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بازار بورس امروز

معاملات دیروز بورس تهران با روند صعودی شاخص کل آغاز شد و تا پایان به رشد ادامه داد. شاخص هم وزن نیز با روند مشابه رشد کرد. شاخص‌ها دو برابر روز قبل رشد کردند. بدین ترتیب شاخص کل ۱.۰۳ درصد و شاخص هم وزن ۱.۶۹ درصد بالا آمدند.

نماد‌های فولاد، شستا، شپنا، بوعلی و خودرو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از ۹ روز معاملاتی متوالی مثبت شد و ۸۴ میلیارد تومان به بازار وارد شد. نماد‌های شگویا، کماسه، ثپردیس، حفاری، غبهنوش، بوعلی، تپسی، فاذر، کی بی سی و خدیزل بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش ۱۱۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان رسید.

رشد بازار و ورود سرمایه در شرایطی رخ داد که در دو هفته اخیر بازار با نوسان منفی و خروج سرمایه مواجه بود. ناظران یکی از عوامل را جنگ در غرب خاورمیانه می‌دانستند. اما به نظر می‌رسد انتشار خبر تزریق پول به بازار سرمایه توانسته اثر مثبت بر بازار بگذارد. با شرایط فعلی، انتظار می‌رود امروز نیز بازار با رشد شاخص آغاز شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  3  =