چین به دنبال توسعه محصولات بیمه بازنشستگی تجاری است

بر اساس بخشنامه ای که توسط اداره تنظیم مقررات مالی ملی برای عموم رونمایی شده است، چین تصمیم گرفته تا دامنه شرکت های بیمه را که اجازه توسعه و ارائه محصولات به اصطلاح بیمه بازنشستگی تجاری انحصاری را دارند، در تلاشی منجر به ترویج توسعه بازنشستگی تجاری گسترش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، چنین برنامه‌ های بیمه‌ ای به محصولات مستمری و مستمری خصوصی اشاره دارد که به منظور بهبود جریان درآمد برای سالمندان ارائه می‌ شود و بازنشستگان زمانی که به سن ۶۰ سالگی می‌ رسند شروع به دریافت می‌ کنند.

این بخشنامه که از ۳۳ مورد تشکیل شده است، الزامات خاصی را برای شرکت های بیمه در جهت راه اندازی کسب و کار، از جمله نسبت کفایت پرداخت بدهی و نسبت پوشش اندوخته بدهی، تعیین می کند.

علاوه بر این طراحی محصول برنامه های بیمه بازنشستگی تجاری و همچنین الزامات افشای اطلاعات را برای شرکت های بیمه استاندارد سازی کرده است. به عنوان مثال، استانداردهایی را در مورد دوره انباشت، بدهی بیمه و ارزش نقدی، اجرای مدیریت بایگانی یکپارچه شرایط برنامه بیمه و نرخ حق بیمه تعیین کرد.

در این بخشنامه همچنین تصریح شده است که بیمه‌ گران مجازند برای ترویج و فروش محصولات بیمه بازنشستگی تجاری به بانک‌ های تجاری واجد شرایط اعتماد کنند.

این کشور کار آزمایشی روی بیمه بازنشستگی تجاری را در ژوئن ۲۰۲۱، به طور انحصاری در استان ژجیانگ و شهر چونگ کینگ، در میان شش شرکت بیمه منتخب از جمله بیمه عمر PICC و زندگی چین آغاز کرد.

هدف این کار آزمایشی، کشف راه‌ های جدید برای ارائه خدمات بازنشستگی برای مردم چین بود. به‌ویژه آن هایی که در صنایع جدید و فرم‌ های تجاری جدید کار می‌کنند یا تحت استخدام انعطاف‌ پذیر هستند.

در ماه مارس سال گذشته، مقامات کار آزمایشی را در سراسر کشور گسترش دادند و به شرکت‌ های بازنشستگی اجازه مشارکت دادند.

به گفته NFRA، این بخشنامه در ۲۰ اکتبر، به نشانه اتمام کار آزمایشی، صادر و اجرایی شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  7