قانون جدید بانک مرکزی نهایی شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: قانون جدید بانک مرکزی که اصلاح قانون گذشته بوده، ١٠ روز اخیر در مجمع نهایی شد و همین روزها ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی درباره انحلال سه موسسه اعتباری و مالی و آخرین تصمیمات در خصوص تعیین تکلیف بانک آینده و نگرانی سپرده‌گذاران این مجموعه‌ها و ورود مجلس به این موضوع اظهار داشت: ساماندهی نظام بانکی در دستور بانک مرکزی است و اختیاراتی هم در جلسات سران قوا در سال گذشته به بانکی مرکزی در این باره داده شده‌ است. همچنین قانون جدید بانک مرکزی که اصلاح قانون گذشته بوده، ١٠ روز اخیر در مجمع نهایی شد و همین روزها ابلاغ می‌شود که در این قانون جدید هم این اختیارات به بانک مرکزی داده شده‌است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از یک ظرفیت کامل قانونی در حوزه ساماندهی نظام بانکی و مالی برخوردار است که یکی از بخش‌های آن انحلال بوده و موضوع ادغام و بازسازی هم در آن دیده شده است و بانک مرکزی می‌تواند در تمام این بخش‌ها اقدام کند.

رییس کمسیون اقتصادی مجلس  با بیان اینکه بانک براساس شرایط آن مجموعه مالی و بانک اقدام مقتضی انحلال، ادغام و بازسازی را می‌تواند انجام دهد، گفت: موضوع هم در این باره اطلاع‌رسانی به مردم است تا اشکال و خللی ایجاد نشود و بانک مرکزی در این باره توضیح خواهد داد و برنامه‌ها اعلام می‌شود و تاکید بر این است که بدون اطلاع‌رسانی نباید اقدامی انجام شود.

پورابراهیمی افزود: تصمیم گیری درباره بانک‌های ناسالم به بانک مرکزی داده شده و متولی بانک مرکزی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −    =  16