افتتاح حساب برای داوطلبان انتخابات مجلس الزامی است

بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی تاکید کرد: داوطلبان انتخابات مجلس موظفند حسابی را برای واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه انتخاباتی افتتاح کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: با استناد به ماده هفت قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان موظفند حسابی را به منظور واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی، نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح کنند.

در ادامه این بخشنامه آمده است: داوطلبان هنگام ثبت نام یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره حساب و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را باید ارائه دهند.

براساس این بخشنامه، بانک های افتتاح کننده حساب داوطلبان نیز مکلف هستند در حین برگزاری انتخابات و همچنین پس از آن اطلاعات مربوط به حساب‌های یاد شده را بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیات مرکزی و نظارت به منظور اقدامات قانونی لازم در اختیار مراجعه ذیصلاح قرار دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  8