شوک بزرگ به بازار ارز/ دلار به مرز حساس قیمتی رسید

بررسی قیمت‌ها در بازار ارز، از حرکت دلار روی مرز ۵۱ هزار تومان قیمت دارد. در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار به قیمت ۵۰ هزار و ۹۸۴ هزار تومان به فروش می‌رود و تنها در صورت افزایش ۱۶ تومانی، کانال جدید را تجربه خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرانلاین بررسی قیمت‌ها در بازار ارز، از حرکت دلار روی مرز ۵۱ هزار تومان قیمت دارد. در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار به قیمت ۵۰ هزار و ۹۸۴ هزار تومان به فروش می‌رود و تنها در صورت افزایش ۱۶ تومانی، کانال جدید را تجربه خواهد کرد.

اما بازار ارز در حالی با چنین قیمت‌هایی امروز کار را آغاز خواهد کرد که در معاملات دیروز، دو رفتار قیمتی را در بازار شاهد بودیم؛ به طوری که تا ظهر گزارش‌ها نشان می‌داد که دلار در مسیر ورود با کانال ۴۹ هزار تومان در حرکت است، اما پس از ِآن و از بعدازظهر، به یک‌باره بازار شاهد یک شوک افزایشی قیمت شد. به این شکل که دلار تا مرز کانال ۵۱ هزار تومان بالا رفت و حتی برخی گزارش‌ها، از لمس این کانال نیز حکایت داشت.

تحلیلگران، چند دلیل مهم را در افزایش قیمت دلار مطرح می‌کنند. به باور آن‌ها، در کنار جنگ غزه و اسراییل، امروز در جلسه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل درباره لغو یا ماندگاری تحریم‌های موشکی ایران تصمیم‌گیری می‌شود. در هفته‌های گذشته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام اعلام کرد به علت عدم پایبندی ایران به برجام در سال ۲۰۱۹، تروئیکای اروپایی قصد حفظ تحریم‌های موشکی ایران را دارد.اخیرا نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که به تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه می‌دهیم، زیرا هنوز به ابزار هدف قرار دادن گسترش تسلیحات نظامی ایران مانند موشک و پهپاد نیاز داریم.

البته کارشناسان اقتصادی معتقدند تحریم‌های مذکور تسلیحاتی است و اثر ملموسی در اقتصاد ایران ندارد. آنها می‌گویند شاید جنبه هیجانی بر بازار داشته باشد اما اثر واقعی در اقتصاد کشور ندارد.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  +    =  74