رئیس سابق بانک چین به اتهام رشوه دستگیر شد

لیو لیانگ، رئیس سابق بانک مرکزی چین به ظن رشوه خواری و دادن وام های غیرقانونی دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، لیو لیانگ، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ رئیس این بانک دولتی بود و در ماه مارس سال جاری از سمت خود استعفا داده بود.

چند هفته بعد، مقامات اعلام کردند که آقای لیو با اتهامات فساد روبرو است.

این مرد ۶۲ ساله یکی از ارشدترین بانکدارانی است که در دام تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور شی جین پینگ در بخش مالی ۶۰ هزار میلیارد دلاری چین گرفتار شده است.

به نظر می رسد فشار برای از بین بردن فساد از صنعت مالی کشور در حال افزایش است و مقامات در ماه آوریل هشدار دادند که کار هنوز به پایان نرسیده است.

چندین مدیر مالی با سابقه بانک های دولتی پیش از این جریمه، زندانی یا تحت بازجویی قرار گرفته اند. وانگ بین، رئیس سابق بیمه عمر چین، به دلیل رشوه به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شده است.

دستگیری آقای لیو تنها یک هفته پس از اخراج وی از حزب حاکم کمونیست چین به دنبال اتهامات نادرست کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی چین، ناظر عالی مبارزه با اختلاس، انجام شد.

رگولاتور آقای لیو را به طیفی از فعالیت های غیرقانونی متهم کرد که منجر به ریسک های مالی قابل توجهی شد.

از جمله اتهامات مربوط به اعطای وام غیرقانونی، آوردن نشریات ممنوعه به کشور و استفاده از موقعیت خود در بانک برای دریافت رشوه و امتیازات دیگر مانند دعوت به باشگاه های خصوصی و پیست های اسکی است.

آقای لیو یک شخصیت برجسته در بخش بانکی و مالی چین بود و در بانک مرکزی چین و بانک صادرات و واردات چین سمت‌ های بالایی داشت. او در سال ۲۰۱۹ به سمت رئیس بانک چین ارتقا یافت.

منبع: bbc

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  1  =