پیش بینی شاخص بورس در مبادلات امروز| افزایش تردیدها در بورس

به دلیل افزایش ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک ابهام برای سرمایه گذاری در بورس افزایش یافته و این موضوع منجر به کاهش ارزش معاملات شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ارزش کل معاملات خرد در داد و ستدهای دیروز با ۵۷۳ میلیارد تومان افزایش به ۲هزار و۸۲۱میلیارد تومان رسید. این نشان می‌دهد که ارزش معاملات خرد نسبت به روز دوشنبه ۲۵.۵درصد رشد کرده است. با وجود رشد ارزش معاملات، نگاهی به نماگرهای بازار سهام نشان می‌دهد که سطح ارزش معاملات خرد، ظرف هفته جاری با افت چشمگیری مواجه شده است.

به ‌طور طبیعی رشد بازار سهام مستلزم رشد ارزش معاملات است و تا زمانی که ارزش معاملات با افزایش مواجه نشود نمی‌توان نسبت به رشد شاخص‌های بورس امیدوار بود. آنطور که شواهد نشان می‌دهد در شرایط فعلی نمی‌توان نسبت به افزایش ورود پول و رشد شاخص‌ها امیدوار بود چرا که ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک در بورس افزایش یافته است و سهامداران، چشم‌انداز روشنی برای سرمایه‌گذاری در بورس ندارند.

ظرف چند روز گذشته این انتظار وجود داشت که با افزایش قیمت ارز، بازار سهام با صعود مواجه شود، اما روند نزولی قیمت دلار در روز گذشته منجر به حذف این عامل شد. در کنار این موضوع بروز تنش‌های ژئوپولیتیک در منطقه و اجرای سیاست‌های پولی انقباضی نیز موانع بزرگی برای رشد شاخص‌های بورس هستند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  4