چگونه هوش مصنوعی به بانک‌ها کمک می‌کند تا انقلاب پایداری را رهبری کنند؟

در رقابت نوآوری در تغییرات اقلیمی، هوش مصنوعی می‌‌تواند عامل پنهان پیشروی بانک‌‌هایی باشد که به اندازه کافی هوشمند هستند تا از قدرت آن استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در عصری که نادیده گرفتن فوریت تغییرات آب‌وهوایی غیرممکن است، جهان به دنبال راه‌حل‌های پایدار در هر گوشه و کنار صنعت است. در این پیگیری، یکی از بخش‌هایی که پتانسیل بسیار زیادی برای تغییرات مثبت دارد، بانکداری است. آیا هوش مصنوعی (AI) می‌‌تواند نه تنها کلید تغییر چشم‌‌انداز مالی بلکه تسریع سفر ما به سوی آینده‌ای سبزتر و پایدارتر باشد؟ پاسخ یک «بله» قاطع است، اما این «بله» با یک هشدار همراه است: «اگر آنقدر باهوش باشیم که از پتانسیل کامل آن استفاده کنیم…»

فرصت ها

در آستانه انقلاب هوش مصنوعی، بانک‌ها در سراسر جهان فرصتی منحصر به فرد دارند: بهره‌ گیری از قدرت هوش مصنوعی برای متحول ساختن خدمات خود و ارائه راه‌ حل‌ های بانکی آگاهانه نسبت به محیط‌ زیست مبتنی بر فناوری. این فقط یک ایده جذاب نیست. این یک استراتژی عملی و آینده‌ نگرانه است که می‌ تواند به بانک‌ ها کمک کند تا تقاضای مصرف‌ کننده را برآورده کنند، وفاداری ایجاد کنند و اعتماد ایجاد کنند، وام‌های پایدار/سبز خود را اتخاذ کنند و الزامات مقررات را برآورده کنند.

ظهور نوآوری در تغییرات اقلیمی

آگاهی (و وجدان) جهانی در مورد تغییرات آب و هوایی تغییر کرده است. درک تأثیر آب و هوای فرد از «خوب دانستن» به چیزی تبدیل شده است که مشتریان اکنون به طور فعال آن را تقاضا می کنند و توانایی همسو کردن مخارج خود با ارزش های زیست محیطی و اجتماعی به سرعت به یک «عامل بهداشتی» برای بانک ها تبدیل شده است.

این بانک‌ها و مبتکران حسابداری متوجه این واقعیت شده‌ اند که کمک به مشتریان در مدیریت ردپای کربن می‌ تواند دوباره مشتریان غیرمتعهد را جذب کند. وفاداری مشتری به شکلی دائمی و شکل دادن به پیشنهاد مشتری خود کمک می کند. همه اینها به تضمین مزیت تجاری در یک چشم انداز بانکی که به شکلی فزاینده رقابتی می شود، کمک می کند.

علاوه بر این، نتایج موجود نشان می‌ دهد که کاربران ویژگی‌ های نوآورانه اندازه‌ گیری و کاهش کربن به احتمال زیاد بانک خود را به خانواده و دوستان توصیه می‌ کنند. و کاربران یکی از بانک ها رتبه رضایت ۴.۲ از ۵ را گزارش کرده اند که بالاترین رتبه برای هر ویژگی معرفی شده توسط بانک بوده است.

آمارهای موجود نشان می دهد که ۳۷ درصد از کاربران ویژگی ردپای کربن متعهد به اقدامات اقلیمی پیشنهاد شده برای آن ها با میانگین زمان ماندگاری ۴ تا ۶ دقیقه هستند. یک سوم از کاربران درگیر افراد نسل های Z / Millennials هستند که به تقویت پایگاه کاربر بانک در آینده کمک می کند.

هوش مصنوعی به عنوان تغییر دهنده بازی

بانک هاچگونه می توانند با این چالش مقابله کنند و بازی را به نفع پایداری تغییر دهند؟  پاسخ در هوش مصنوعی نهفته است. هوش مصنوعی راه های مختلفی را برای توانمندسازی بانک ها برای تبدیل شدن به فانوس های دریایی پایداری ارائه می دهد.

اکثر بانک ها در سطح جهانی و در حال حاضر در سفری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای عملیاتی خود هستند. ابزارهای مدیریت ردپای کربن به آن‌ ها این امکان را می‌ دهد تا مشتریانی را که در مجموع حداقل ۱۰۰ برابر بانک ردپایی دارند، در سفر برای ارائه اقدامات صرفه‌ جویانه در مقیاس سیاره‌ ای، با مزایای کمتر، همراه کنند.

هوش مصنوعی از چند جهت برای این ابزارها اساسی است:

طبقه بندی دقیق هزینه ها

برای اجرای موفقیت آمیز و اندازه گیری دقیق کربن برای یک فرد، خانوار یا کسب و کار، باید بدانید که یک تراکنش در چه زمینه ای هزینه می کند. قابلیت طبقه بندی فعلی در معاملات خرده فروشی و به ویژه تراکنش های تجاری می تواند بسیار بهبود یابد. اینها برای اندازه‌ گیری دقیق ردپای کربن بسیار مهم هستند و هوش مصنوعی می‌ تواند به شناسایی و تخصیص دسته‌ بندی صحیح (بر اساس تجزیه و تحلیل وب‌ سایت یک تاجر) قبل از تعیین ضریب انتشار کمک کند.

نکته مهم این است که با استفاده از «بانکداری باز» می‌ توانیم دسترسی افراد را برای استفاده از داده‌ هایشان برای مواردی مانند ردیابی کربن آغاز کنیم و بانک‌ هایی که عملکرد ردپای کربن را درون برنامه‌ ای ارائه می‌ کنند، این موضوع را که مشتریان خود برای این نوع پشتیبانی به جاهای دیگر مراجعه کنند، نخواهند دید.

پیشنهاد بهترین اقدام بعدی / ایجاد انگیزه برای تغییر

«بهترین اقدامات بعدی» برای یک کسب‌ و کار بر اساس مشخصات انتشار آلاینده‌ های کاربر برای بخشی که در آن حضور دارند ارائه می‌ شود. هوش مصنوعی ارائه مناسبترین اقدام اقلیمی را که بیشترین کاهش انتشار آن‌ ها را به همراه دارد آسان‌ تر می‌ کند. راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی دست یافتنی ترین و قابل مدیریت ترین در یک دوره زمانی طولانی به منظور موفقیت کسب و کارها هستند.

هوش مصنوعی همچنین می‌ تواند با تجزیه و تحلیل مجموعه‌ های بزرگی از رفتارهایی که پیش از این اتخاذ شده و موفق‌ ترین محرک‌ ها/تحرک‌ های پشت سر آن ها، به ایجاد انگیزه در یک فرد یا کسب‌ و کار برای اتخاذ آن اقدام کمک کند.

بانک‌ ها اینجاست که می‌ توانند با ترویج محصولات و خدمات پایدار، حلقه افزایش بی رویه کربن را قطع کنند. در این راستا، هوش مصنوعی می‌ تواند ابزاری قدرتمند در ایجاد «نقاط اصطکاک» شخصی‌ سازی‌ شده باشد که از نشانه‌ ها / اعلان‌ ها / پنجره‌ های بازشو استفاده می‌ کند تا انتخاب‌ های پایدارتری را به‌ همان روشی که خرده‌ فروشان پیشرو از آن‌ ها برای ایجاد مصرف بیش از حد استفاده می‌ کنند، ایجاد کند.

مسیر پیش رو

گنجاندن هوش مصنوعی در شیوه های بانکداری فقط یک چشم انداز آینده نگرانه نیست بلکه یک ضرورت عملی است  بانک هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا مشتریان را قادر به اتخاذ تصمیم گیری آگاهانه در مورد هزینه کنند، مزیت رقابتی قابل توجهی به دست خواهند آورد.

زمان آن رسیده است که در نحوه کارکرد پول تحول ایجاد کنیم. بانک ها می توانند از این تغییر حمایت کنند، از مزیت حرکت اول خود استفاده کنند و راه را برای آینده ای روشن تر و پایدارتر که از هوش مصنوعی برای پیشبرد انقلاب پایداری در بانکداری استفاده می کند، هموار کنند.

منبع: www.finextra.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  54  =