چگونه تولید زیستی می تواند بر صنعت بیمه تأثیر بگذارد

تغییرات آب و هوایی اثرات فاجعه باری داشته است: آتش سوزی جنگل ها، سیل، خشکسالی، کاهش محصول کشاورزی و مهاجرت های دسته جمعی. این بلایا به نوبه خود می تواند منجر به نابرابری اقتصادی، بی ثباتی سیاسی و تخریب محیط زیست شود. به دلیل این پیامدها، همه باید این سوال را بپرسند که فناوری چگونه می تواند به جلوگیری از بلایای طبیعی کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز، شرکت های بیمه به ویژه سهم بزرگی در حل این بحران دارند. تغییرات آب و هوایی میلیاردها دلار خسارت وارد می کند و شرکت های بیمه باید خسارت بیشتری بپردازند. در نتیجه حق بیمه افزایش می یابد. به عنوان مثال، میانگین هزینه بیمه خانه در ایالات متحده از سال 2015 تا کنون 21 درصد افزایش یافته است. میانگین کل ایالت در فلوریدا 57 درصد بیشتر از هفت سال پیش است.

برای جلوگیری از افزایش هزینه حق بیمه ناشی از تغییرات آب و هوایی می توان اقدامات مختلفی انجام داد. اینها شامل سرمایه گذاری در استراتژی های کاهشی مانند ساخت دیوارهای دریایی و سیلاب ها، ایجاد محصولات بیمه ای جدید و افزایش آگاهی در مورد ریسک های مرتبط با تغییرات آب و هوایی است.

شرکت ‌های بیمه همچنین اقداماتی را برای کاهش ریسک پذیری خود، مانند امتناع از بیمه کردن خانه ‌ها در مناطق پر ریسک یا ملزم کردن صاحبان خانه به کاهش ریسک، همچون نصب کرکره‌ های مخصوص طوفان یا سقف ‌های مقاوم در برابر آتش انجام می ‌دهند.

با این حال، هیچ یک از آن ها به دلیل اصلی تغییرات آب و هوایی نمی پردازند. با بدتر شدن تغییرات آب و هوایی، حق بیمه به احتمال زیاد همچنان افزایش خواهد یافت و این مقاله به چگونگی کمک به تولید زیستی برای کاهش این مشکلات می پردازد.

مهندسی زیستی در راستای کاهش تأثیر تغییرات آب و هوایی

تغییرات آب و هوایی حداقل 800000 سال است که به صورت دوره‌ ای رخ داده است، اما فعالیت ‌های انسانی (مانند انتشار گازهای گلخانه ‌ای مانند دی اکسید کربن، متان، اکسید نیتروژن و گازهای فلوئوردار در اتمسفر) به علت اصلی تغییرات اقلیمی در قرن گذشته و پس از آن تبدیل شده است.

تولید زیستی ممکن است بتواند به معکوس کردن این روند کمک کند

تولید زیستی شامل استفاده از میکروارگانیسم ‌های اصلاح ‌شده برای تولید کالاهایی با ویژگی ‌های بهبود یافته، به‌ ویژه از نظر اثرات زیست‌ محیطی است. با یادگیری از موجودات طبیعی که می توانند با تغییرات آب و هوایی سازگار شوند، تولید زیستی می تواند به متوقف کردن یا معکوس کردن انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  1. کاهش مصرف انرژی: میکروب های مهندسی شده دارای مزایای متعددی مانند جایگزینی کودهای نیتروژن مصنوعی، افزایش جذب کربن، مواد شیمیایی پایدار و تولید پلیمر با حداقل مصرف آب، مصرف انرژی کمتر و تجزیه آلاینده ها در دماهای پایین هستند.
  2. جایگزینی سوخت های فسیلی: شرکت های تولید کننده زیستی دارای باکتری های مهندسی پیشرفته ای برای تولید سوخت های زیستی مانند اتانول و بیودیزل هستند. این سوخت های زیستی می توانند به کاهش وابستگی ما به سوخت های فسیلی کمک کنند. علاوه بر این، میکروب های مهندسی شده نیز می توانند برای ایجاد پلیمر در محصولات مختلف از جمله پلاستیک و بسته بندی مواد غذایی استفاده شوند. این می تواند با کاهش ردپای زیست محیطی صنعت پلاستیک بر محیط زیست تأثیر مثبت بگذارد.
  3. بهبود تولید محصول: تولید زیستی مهندسی نیز می توانند نقش کلیدی در کشاورزی داشته باشند. تغییر اقلیم منجر به خشکسالی های شدیدتر و طولانی تر می شود زیرا باعث افزایش تبخیر می شود و منجر به خشکی خاک و پوشش گیاهی می شود. این منجر به دوره های خشک تر با عملکرد کمتر دانه می شود. از تولید زیستی می توان برای افزایش عملکرد پروتئین غلات استفاده کرد و در نتیجه ارزش غذایی آن ها را با هزینه ای برابر بهبود بخشید.
  4. ایجاد منابع غذایی جایگزین: افزایش دما رشد محصولات کشاورزی و تغذیه حیوانات را با مشکل مواجه می کند و امنیت غذایی را تهدید می کند. تولید زیستی می تواند به ایجاد منابع جایگزین غذایی کمک کند. چندین شرکت در حال توسعه جایگزین های حیوانی و گیاهی از طریق تخمیر هستند که هم گزینه ای پایدار و هم مزایای عدم تمرکز را ارائه می دهد. تخمیر می تواند در هر جایی رخ دهد، به این معنی که به حداقل حمل و نقل نیاز دارد. از طرف دیگر، بافت ‌های گیاهی را می ‌توان با استفاده از تخمیر برای به حداقل رساندن مصرف آب رشد داد، که ایده جدیدی نیست و برای ساخت دارو‌های زیستی استفاده شده است. با این حال، این رویکرد فقط برای محصولات با ارزش بالا مناسب است.

آینده تولید زیستی

بر اساس گزارش کاخ سفید، تولید زیستی می تواند در دهه آینده بین 2 تا 4 هزار میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک کند. ارائه بودجه ثابت برای حمایت از تحقیق، توسعه و مقیاس ‌بندی فناوری‌ های تولید زیستی برای موفقیت ضروری است. بودجه دولتی (به عنوان مثال، Biomade) به عبور از بحران برای برخی از شرکت های نوآور کمک می کند. همچنین تعدادی سرمایه گذار در فناوری تغییرات آب و هوایی وجود دارد که به سرعت در حال رشد هستند.

مشوق‌ های زیادی برای شرکت ‌های بیمه وجود دارد تا به این تلاش بپیوندند. این یک سرمایه‌ گذاری بلند مدت است و برای غلبه بر چالش ‌هایی که پیش از این بیان شده است، به زیرساخت ‌های تولید زیستی زیادی نیاز است؛ از جمله امکانات تولید، آزمایشگاه ‌های تحقیق و توسعه و زنجیره‌ های تامین. گفتنی است، این رشته دارای پتانسیل های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی زیادی در راستای منافع انسان است.

با بررسی چگونگی کمک به سازمان ‌ها و شرکت ‌هایی که در حال توسعه فناوری ‌های جدید برای مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند، می ‌توانند به تسریع گذار به اقتصاد کم کربن، از جمله جذب و ذخیره ‌سازی کربن، جایگزینی نفت با محصولات کالایی و شیوه ‌های غذایی پایدار و کشاورزی کمک کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −  18  =