شرایط اجرای IFRS 17 برای گزارشگری بیمه / بازی برابر

در این گزارش از یافته‌‌های نظرسنجی، تیم اکونومیست ایمپکت بر پاسخ‌‌هایی که از شرکت‌کنندگان مستقر در اتحادیه اروپا (EU) جمع‌آوری کرده است تمرکز دارد. باید توجه داشت که نسخه تایید شده اتحادیه اروپا از IFRS 17 دارای تفاوت کلیدی در مقایسه با متن اصلی منتشر شده توسط هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IASB) است. این تفاوت اضافه شدن یک معافیت داوطلبانه از یک الزام کلیدی در IFRS 17 است که بسیاری از سهامداران در فرآیند تأیید اتحادیه اروپا معتقدند نباید به طور اجباری برای نوع خاصی از تجارت بیمه زندگی که معمولاً در اتحادیه اروپا یافت می‌شود اعمال شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از نشریه بیمه داری نوین دیلویت اطلاعاتی را از360 مدیر اجرایی بیمه دخیل در اجرای IFRS 17 در سازمان خود، دریافت کرده است. شرکت‌کنندگان همه بازارهای کلیدی در جهان را نمایندگی می‌کنند و همه‌بخش های صنعت بیمه را هم از منظر محصول و هم از منظر جغرافیا پوشش می‌دهند.

در این گزارش از یافته‌‌های نظرسنجی، تیم اکونومیست ایمپکت بر پاسخ‌‌هایی که از شرکت‌کنندگان مستقر در اتحادیه اروپا (EU) جمع‌آوری کرده است تمرکز دارد. باید توجه داشت که نسخه تایید شده اتحادیه اروپا از IFRS 17 دارای تفاوت کلیدی در مقایسه با متن اصلی منتشر شده توسط هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی (IASB) است. این تفاوت اضافه شدن یک معافیت داوطلبانه از یک الزام کلیدی در IFRS 17 است که بسیاری از سهامداران در فرآیند تأیید اتحادیه اروپا معتقدند نباید به طور اجباری برای نوع خاصی از تجارت بیمه زندگی که معمولاً در اتحادیه اروپا یافت می‌شود اعمال شود.

نکات برجسته این نظرسنجی این است که اکثریت بزرگی از گروه‌های بیمه که مقر آن‌ها در اتحادیه اروپا قرار دارد، پذیرش داوطلبانه معافیت اتحادیه اروپا را بر می‌گزینند. واکنش‌های بسیار زیادی نشان داده شد که انتظار نمی‌رود این انتخاب به طور قابل توجهی مزیت زمین بازی برابر را که IFRS 17 می‌تواند در سطح جهانی ارائه دهد کاهش دهد. همچنین شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به برنامه خود برای ارائه افشای استفاده از معافیت اتحادیه اروپا اشاره کردند.

سه‌بخش بعدی تحقیق بر موضوعات کلیدی دیگری که شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ارائه دادند، تمرکز خواهد کرد. گزارش دوم به دیدگاه شرکت‌کنندگان در مورد اینکه چقدر تغییرات در فناوری عمیق بوده است و شرکت‌های بیمه را آماده گزارش‌دهی اولین صورت‌های مالی منطبق با IFRS 17 در سال 2023 بر اساس IFRS 17 کرده است، می‌باشد. در نهایت، چهارمین گزارش این نظرسنجی دیدگاهی را که شرکت‌کنندگان در سفر تحولی که اجرای IFRS 17 ایجاد کرده است، شکل می‌دهد و اینکه آیا تاریخ «فعال شدن» آن همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند یا خیر را بررسی خواهد کرد. ما همچنین یک مجموعه آماری منتشر کرده‌ایم که در آن تمام داده‌‌های جمع‌آوری ‌شده در دسترس است.

IFRS 17 توسط IASB با هدف توسعه استانداردی منتشر شد که توسط همه بیمه‌گران در بیش از 100 کشور مورد استفاده قرار گیرد، جایی که مقررات IFRS را برای گزارش‌دهی مالی الزام می‌کند. IFRS 17 تأیید شده توسط اتحادیه اروپا شامل یک ماده اضافی برای انصراف از یکی از الزامات کلیدی IFRS 17 است که در دسترس شرکت‌هایی است که شرکت اصلی آن‌ها در هسته مرکزی مستقر است و از استاندارد جدید (بیمه‌گران اتحادیه اروپا) استفاده می‌‌کنند. این مقاله به چگونگی آماده‌سازی بیمه‌گران اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا برای معرفی IFRS 17 می‌‌پردازد، چرا که نظرسنجی ما نشان می‌‌دهد که اکثر بیمه‌گران اتحادیه اروپا تصمیم به استفاده از این معافیت گرفته‌‌اند، تأثیر احتمالی سرمایه‌گذار از انجام این کار را بررسی کرده‌اند. تأثیر تصمیم اتحادیه اروپا تایید در مورد شرایط بازی برابر IFRS 17 برای گزارش‌دهی بیمه نیز بررسی شده است.

هدف مورد انتظار از IFRS 17، که در سال 2017 منتشر شد و اساساً در سال 2020 اصلاح شد، ایجاد مجموعه‌ای از اصول در بیش از 100 حوزه قضایی برای شناسایی، اندازه‌گیری، ارائه و افشای قراردادهای بیمه و به طور خلاصه، برای ایجاد یک سطح برابر در زمین بازی بود.

اما حتی در آن زمان، همانطور که دیلویت در گزارش 2018 خود در مورد اجرای IFRS 17 اشاره کرد، نگرانی‌هایی «در مورد اینکه چه میزان تنوع از کاربرد آن پدید می‌‌آید» و نیاز سالانه گروه‌ها وجود داشت. به طور خلاصه، این گزارش می‌‌دهد که چگونه بیمه‌گران باید قراردادهای بیمه را به منظور اندازه‌گیری و شناسایی سود مورد انتظار از آن قراردادها جمع کنند. این سودهای مورد انتظار به عنوان مبلغی به نام حاشیه خدمات قراردادی یا CSM گزارش می‌شود.

نیاز سالانه هم‌گروهی چیست؟

IASB، که IFRS 17 را صادر کرده است، بیان کرده است که گروه‌های سالانه «برای حسابداری محتاطانه ضروری هستند». برای این منظور، IASB تعیین کرده است که قراردادهای بیمه باید دارای موارد زیر باشند:

  • یک گروه‌بندی گسترده «بر اساس سودآوری مورد انتظار در زمان شناسایی» داشته باشید.
  • اینکه این گروه‌بندی به گروه‌ها باید شامل «تفکیک هرگونه قراردادی باشد که در شناسایی اولیه سخت است».
  • اینکه همه قراردادها در یک گروه «باید در یک دوره 12 ماهه منشا گرفته باشند» و عنصر «سالانه» در نظر گرفته شود.

به طور کلی، رویکرد IFRS 17 (که از اول ژانویه 2023 در اکثر حوزه‌های قضایی اجرایی می‌شود) این است که سود مورد انتظار باید به عنوان درآمد در دوره حسابداری که مربوط به آن است شناسایی شود زیرا بیمه‌گر در همان دوره زمانی خدمات بیمه‌ای را ارائه کرده است.

با این حال، این همیشه ساده نیست. با قراردادهای بیمه کوتاه مدت، شناسایی سود (یا زیان) در دوره حسابداری مربوطه به اندازه کافی آسان است. قضیه چالش برانگیزتر تصمیم‌گیری در مورد زمان شناسایی سود در قراردادهای بلندمدت مانند بیمه‌نامه‌های زندگی است که در آن درآمد و هزینه می‌تواند در طول سال‌ها تقسیم شود.

این چالش منجر به لابی‌‌گری برخی شرکت‌ها و نهادهای صنعتی شد که از حذف یا اصلاح الزامات سالانه گروه‌ها حمایت می‌‌کردند. IASB با این دلیل مخالفت کرد که «هزینه‌های سرمایه‌گذاران هرگونه معافیت… از نظر ریسک از دست دادن اطلاعات مهم و دشواری در ارزیابی اثر معافیت، بیش از حد خواهد بود».

معافیت اتحادیه اروپا

در نهایت، IASB علیه تلاش‌های لابی‌گران حکم داد، به همین دلیل است که نسخه جهانی IFRS 17 الزامات گروه‌های سالانه را حفظ می‌‌کند.

با این حال، در سال 2021 اتحادیه اروپا تصمیم گرفت به بیمه‌گرانی که مقر اصلی آن‌ها  در این بلوک است اجازه دهد تا به طور داوطلبانه از الزامات گروه‌های سالانه در شرایط خاص انصراف دهند، تصمیمی که مورد استقبال نهاد صنعت بیمه اروپا قرار گرفت. اتحادیه اروپا نیز در پایان سال حکم داد که شرکت‌هایی که از این معافیت استفاده می‌‌کنند باید افشا کنند که این کار را انجام داده‌اند و باید اطلاعات دیگری را از جمله اینکه توضیح دهند که در چه پورتفولیوهایی آن را اعمال کرده ‌اند، ارائه دهند.

نظرسنجی ما نشان می‌‌دهد که اکثر شرکت‌‌های بیمه مستقر در اتحادیه اروپا از این معافیت حمایت می‌‌کنند: تقریباً 83 درصد یا 131 پاسخ‌ دهنده از 158 شرکت مستقر در اتحادیه اروپا که مورد سؤال قرار گرفته‌اند بیان می‌کنند که هنگام تهیه صورت‌های مالی سال 2023 خود بر اساس IFRS 17 از این معافیت استفاده خواهند کرد(شكل 1).

تاثیر معافیت

در نظرسنجی دیلویت، تقریباً 86 درصد از 131 پاسخ‌دهندگان از شرکت‌های بیمه مستقر در اتحادیه اروپا که می‌گویند از این معافیت استفاده خواهند کرد، انتظار داشتند که این معافیت بر صورت‌های مالی آن‌ها  تأثیر مهمی داشته باشد(شکل2).

از جمله کسانی که از این معافیت استفاده خواهند کرد، Assicurazioni Generali SpA ایتالیا است. ماسیمو توسونی، رئیس سیاست‌های حسابداری و گزارش‌دهی گروه و عضو گروه کارشناسان فنی گزارش‌دهی مالی گروه مشاوره گزارش‌گری مالی اروپا (EFRAG)، می‌گوید که تصمیم جنرالی به دلایل عملیاتی انجام نشده است. این دیدگاه بسیار مهم‌تر این است که تفکیک بر اساس گروه‌ها «نوعی حسابداری مصنوعی است، زیرا در این صورت ما ملزم به شناسایی عوامل محرک برای تقسیم چیزی هستیم که از نظر اقتصادی و قانونی، یکپارچه است».

آقای توسونی می‌‌گوید: «نگرانی ما این نیست که سود متفاوتی داشته باشیم، زیرا در پایان سود کلی از سبد همیشه یکسان است. شما با حسابداری ارزش ایجاد نمی‌کنید یا از بین نمی‌‌برید». اما این بود که الگوی این سود به طور بالقوه باعث ایجاد نوساناتی می‌شد که با عملکرد کلی حسابرسی Generali Europe سازگار نیست.

او می‌‌گوید پیچیدگی دیگر این است که شرکت‌ها می‌توانند محرک‌هایی را که می‌‌خواهند تحت قوانین جهانی IFRS 17 اعمال کنند، انتخاب می‌‌کنند «که به‌ طور بالقوه الگوی سود را نیز بر اساس محرک‌هایی که در سیستم‌‌های خود پیاده‌‌سازی می‌‌کنید، بازیگر به بازیگر تفاوت ایجاد می‌کند. » به نظر آقای توسونی، احتمال زیادی وجود دارد که IASB قوانین را تغییر دهد تا رویکرد اتحادیه اروپا را در زمان بازبینی اجرای خود در سال 2026 یا حوالی آن انجام دهد یا اینکه این دو رویکرد به صورت موازی ادامه خواهند داشت.

اگرچه این نظرسنجی نشان می‌دهد که‌ بخش عمده‌‌ای از بیمه‌گران مستقر در اتحادیه اروپا قصد دارند از این معافیت استفاده کنند، اما اقلیت قابل ‌توجهی از این معافیت استفاده نمی‌‌کنند. از جمله گروه غول‌ پیکر آلیانز است که رومن ساور، حسابدار ارشد گروهش، می‌‌گوید که بیمه‌گر می‌خواهد تا حدی از نسخه جهانی IFRS 17 استفاده کند، زیرا یکی از اهداف این مقررات، هماهنگ‌سازی جهانی است، «و ما می‌خواهیم با پایبندی به قوانین کمک کنیم… IFRSی که توسط IASB صادر شده است. »

علاوه بر این، او می‌گوید، ملاحظات استراتژیک برای انجام این کار وجود دارد. برخی از تنظیم‌کننده‌‌های خارج از اتحادیه اروپا به اطلاعات مالی کامل IFRS برای برخی معاملات بازار سرمایه نیاز دارند و آماده‌سازی آن‌ها تنها زمانیکه به آن‌ها  نیاز داشته باشید پرهزینه خواهد بود و احتمالاً زمان زیادی می‌‌برد.

SCOR، یک شرکت بیمه اتکایی جهانی مستقر در فرانسه، شرکت دیگری است که از این معافیت استفاده نمی‌کند، به طوریکه یان کلی، مدیر مالی گروه گفت که این معافیت در واقع برای کسب‌وکاری که ما پذیره‌نویسی می‌کنیم، قابل اجرا نیست.

او می‌گوید: این چیزی است که بیشتر برای کسب‌وکارهای خاص مانند کسب‌وکار سودآور، کسب‌وکار منطبق بر نوع جریان نقدی که در آن مقداری متقابل وجود دارد، کاربرد دارد.

پرداختن به واکنش سرمایهگذار

یکی از نگرانی‌های کلیدی بیان شده توسط IASB در مورد عدم درج الزامات گروه‌های سالانه، از دست دادن اطلاعات در مورد سودآوری گروه‌های قراردادهای بیمه بود. این سوال را ایجاد می‌کند که احتمالاً سرمایه‌گذاران چگونه به بیمه‌گرانی که از معافیت استفاده می‌کنند، مي‌نگرند.

ماسیمو توسونی از جنرالی خوش ‌بین است و می‌‌گوید استفاده از این معافیت در واقع صورت‌های مالی آن را از نظر نحوه مدیریت ریسک مالی بیمه‌گر مرتبط‌تر می‌سازد، و بنابراین نباید دیدگاه سرمایه‌گذاران به شرکت را مخدوش کند یا در این مورد، تأثیر منفی بر هزینه سرمایه شرکت یا فعالیت M&A (ادغام و تملک ویژه) داشته باشد. علاوه بر این، او می‌‌گوید، این معافیت همچنین با رویکرد مدیریت ریسک تحت Solvency II مطابقت دارد که گروه‌‌ها را از هم جدا نمی‌‌کند.

آقای سائر از آلیانز شک دارد که سرمایه گذاران به شرکت‌هایی که از این معافیت استفاده می‌کنند نگاهی بد داشته باشد یا اینکه شرکت‌هایی را که به قوانین جهانی پایبند هستند تحسین کنند.

او می‌‌گوید: «امیدوارم کمی تشویق کنند و به ما اعتبار بدهند که قوانین سخت‌گیرانه‌تری را با گروه‌‌های سالانه در نظر بگیریم اما در درازمدت، فکر نمی‌‌کنم آن‌ها  برای آن اعتباری قائل شوند. وی افزود که موضوع مهم تر پیام رسانی در مورد این واقعیت است که یک حوزه قضایی در حال ایجاد معافیت است.

به هر حال، موضوع مقایسه ممکن است بحث برانگیز باشد. طبق قوانین اتحادیه اروپا، بیمه‌گرانی که قصد دارند از این معافیت استفاده کنند، باید اطلاعاتی در مورد دلیل انجام این کار ارائه دهند. در این نظرسنجی، وقتی از آن‌ها  پرسیده شد که چگونه می‌‌توانند از مقایسه صورت‌های مالی خود با واحدهایی که از معافیت استفاده نکرده ‌اند اطمینان حاصل کنند، اکثریت (82 درصد) می‌‌گویند که تطبیق کمی با سود خالص و سایر شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) ارائه می‌كنند.

آقای توسونی می‌گوید که جنرالی به نوبه خود مسیر اقلیت را در پیش خواهد گرفت و از رویکرد کیفی استفاده خواهد کرد. برای این منظور، نتایج آن را توضیح می‌دهد که چرا بیمه‌گر استفاده از معافیت را انتخاب کرده و نشان می‌‌دهد که کدام پرتفوی تحت تأثیر قرار گرفته است.

او می‌گوید: «اما ما یک P&L (سود و زیان) موازی را با قاعده‌ای متفاوت در مقایسه با آنچه اعمال کرده‌‌ایم محاسبه نمی‌‌کنیم. ما ملزم به تطبیق کمی با جزئیات متفاوت نیستیم و فکر می‌‌کنیم که اطلاعات مربوطه را علاوه بر مجموعه اجباری اطلاعات موجود در حال حاضر به کاربران ارائه نمی‌‌کند».

آقای توسونی می‌افزاید که سرمایه‌گذاران و تحلیل ‌گران تاکنون علاقه کمی برای درک تأثیر معافیت بر نتایج نشان داده ‌اند. او توضیح می‌‌دهد که اطلاعات IFRS 17 از شرکت‌‌های بیمه می‌‌خواهد که در زمینه‌‌هایی مانند پیشبرد CSM و جداسازی سهم کسب‌وکار جدید ارائه کنند تا سودآوری مورد انتظار آن کسب‌وکار جدید را در مقایسه با سودآوری کلی کسب‌وکار فعلی نشان دهد.

او درباره رویکرد افشای آتی IFRS 17 جنرالی می‌گوید: «اطلاعاتی که ما ارائه می‌کنیم بسیار گسترده و بسیار غنی است و به اشخاص ثالث این امکان را می‌دهد که بینش تجاری درباره عملکرد ما داشته باشند»(شكل 3).

یک زمین بازی با برابری بیشتر

شاید مهم‌تر از همه این باشد که مصاحبه‌شوندگان معمولاً احساس نمی‌کنند که استفاده از معافیت، هدف شرایط برابر استاندارد IFRS 17 را تضعیف می‌کند. آقای سائر از Allianz می‌‌گوید که تأثیر شرکت‌‌هایی که از این معافیت استفاده می‌‌کنند بعید است که کاملاً قابل مقایسه باشد، زیرا این معافیت «یک نوع معافیت نیست بلکه یک مانع بزرگ از نظر مقایسه است.» و او می‌افزاید، با توجه به اینکه مدل‌های کسب‌وکار در سرتاسر جهان متفاوت است و قابل مقایسه بودن در حال حاضر یک چالش است، IFRS 17 همچنان یک گام بزرگ به جلو است.

برای جیمز ترنر، مدیر ارشد مالی گروه در Prudential، معافیت اتحادیه اروپا موضوع مهمی نیست زیرا شرکت او در اتحادیه اروپا بیمه نمی‌نویسد. او می‌‌گوید، بحث درباره تأثیر معافیت، کار او را در اجرای الزامات Solvency II در مورد الزامات سرمایه برای بیمه‌گران و سؤالات مشابهی که در آن زمان مطرح شد، یادآوری می‌‌کند.

او می‌گوید: «قرار بود که Solvency II برای همه کشورها یکسان باشد، اما از نظر تفسیر بین کشورهای مختلف تفاوت‌هایی وجود داشت. و در حالی که تفاوت‌‌هایی وجود داشت، من فکر نمی‌کنم که ارزشی را که Solvency II از نظر مقایسه‌‌پذیری بیشتر به ارمغان آورد، تضعیف کرده باشد زیرا هر چه درجه مقایسه بیشتر باشد، برای صنعت بهتر است».

و برای Intact Financial Corporation، یک شرکت بیمه P&C مستقر در کانادا که نمی‌‌تواند از معافیت استفاده کند، با این سوال که آیا مفهوم زمین بازی یکسان را تضعیف می‌کند، لوئیس مارکوت، معاون اجرایی و مدیر ارشد مالی بیان داشت که اینطور نیست و IFRS 17 «نشان می‌‌دهد که همه چیز کاملاً قابل مقایسه است».

تصور ما این است که شاید طبق IFRS 17 قابلیت مقایسه بهتری وجود داشته باشد، اما کامل نیست. آقای مارکوت می‌گوید: معافیت اتحادیه اروپا برای قراردادهای بلندمدت قابل اعمال است و بنابراین نباید در راستای کاهش قابلیت مقایسه برای بیمه ‌گران P&C حرکت کند. از آنجایی که چند مکان با تعدادی گزینه وجود دارد، ممکن است شرایط مالی تحت IFRS 17 از بازاری به بازار دیگر و حتی بین بازیکنان یکسان نباشد.

اگر نگوییم بی‌نقص است، حداقل بهتر است

برای ردموند مورفی، معاون مدیر مالی گروه SCOR، این سوال به موضوع گسترده‌ تری مرتبط است: این دیدگاه که ثبات گزارش‌دهی تحت IFRS 17 به زودی اتفاق خواهد افتاد.

آقای مورفی می‌ گوید: «واقعاً فکر نمی‌‌کنم که حداقل برای یک دوره زمانی به ارقام مناسب برای ذخایر در کسب‌وکارهای مختلف برسیم. این بدان معناست که «شرکت‌های مختلف ممکن است کارهای متفاوتی را برای انواع کسب‌وکار کاملا مشابه انجام دهند».

آقای مورفی می‌گوید: «این انتظار وجود دارد که ثبات وجود داشته باشد، اما واقعاً وجود نخواهد داشت. » بازار در چند سال اول تلاش خواهد کرد تا مشخص کند شرکت A در مقابل شرکت B در مقابل شرکت C چه می‌کند.

او اضافه می‌‌کند که با گذشت زمان، برخی از جنبه‌ها استاندارد‌سازی می‌‌شوند زیرا شرکت‌ها رویکرد خود را در مسیر سازگاری هرچه بیشتر تغییر می‌دهند، اما برخی از چیزها را نمی‌‌توان تغییر داد، زیرا در ترازنامه آغازین IFRS 17 گنجانده شده ‌اند».

ایان کلی از SCOR اشاره می‌کند که IFRS 17 فقط در CSM (حاشیه خدمات قراردادی) و ذخایر انعطاف‌پذیری ارائه می‌دهد. تعدیل ریسک حوزه دیگری است که در آن ثبات می‌تواند تضعیف شود.

آقای کلی می‌‌گوید: «برخلاف Solvency II، که در مورد حاشیه ریسک کاملاً تجویزی است، انتخابی که در تعدیل ریسک [بر اساس IFRS 17] در دسترس است به این معنی است که ممکن است در کوتاه‌مدت ثبات وجود نداشته باشد». با توجه به پیچیدگی استاندارد حسابداری، درک آن حتی برای کاربران «مدت قابل توجهی زمان» خواهد برد و این امر برای سرمایه‌گذاران و سایر سهامداران حتی پیچیده‌تر خواهد بود».

سخن پایانی

در نهایت، مصاحبه‌شوندگان می‌‌گویند، IFRS 17 بسیار پیچیده ‌تر از IFRS 4 است و این پیچیدگی‌ها به این معنی است که زمان لازم است تا بازار تأثیر کامل آن را درک کند.

ایان کلی از SCOR می‌گوید: «به گفته خود، باید شفافیت بیشتری را برای کسب‌وکاری که تعهد ارائه می‌دهند به ارمغان آورد، و ما آن را سودمند می‌‌دانیم. و بسیار منصفانه‌تر ارزش کسب‌وکار بیمه زندگی ما را نشان می‌‌دهد و به وضوح ارزشی را که کسب‌وکارها با عملیات خود ایجاد می‌‌کنند، منعکس می‌‌کند».

این با بازخورد بسیاری از مصاحبه‌شوندگان همراه است: اینکه معرفی IFRS 17 قابلیت مقایسه بیشتری را فراهم می‌کند، و این که معافیت موجود در اتحادیه اروپا نباید تأثیر زیادی بر هدف برای یک زمین بازی هم سطح داشته باشد، تا حدی به این دلیل که این فقط یک حوزه است که بیمه‌گران می‌توانند صلاحدید خود را اعمال کنند.

در نتیجه، به نظر می‌‌رسد که توافق بر این است که این دو مزیت کلیدی که بیمه‌گران انتظار دارند رعایت IFRS 17 به همراه داشته باشد (صورت‌های مالی که عملکرد را بهتر منعکس می‌‌كند و دسترسی آسان‌تر به سرمایه را ارائه می‌دهند) در طول زمان نیز صادق خواهد بود، حتی برای شرکت‌‌هایی که از این معافیت استفاده می‌‌کنند.

در همین حال، از آنجایی که ضرب‌الاجل اول ژانویه برای بسیاری از بیمه‌گران در سراسر جهان نشان می‌دهد کسانی که مسئول اجرای انطباق هستند تا حد زیادی از این قضیه مطمئن هستند که آماده پیاده‌سازی آن خواهند بود. همانطور که یکی از مصاحبه‌شونده‌ها می‌‌گوید، «ما هیچ نگرانی در مورد عدم رعایت ضرب‌الاجل متصور نمی‌‌شویم این امر مربوط به این است که کدام قسمت‌های صنعت ما در حالت ایده‌آل خودکار‌سازی می‌‌شوند و کدام قسمت‌ها هنوز به صورت دستی کنار هم قرار می‌‌گیرند».

با این حال، برای همه بیمه‌گران، این فناوری است که در قلب انطباق قرار دارد. این مجموعه‌ای از چالش‌ها را ایجاد کرده است که هنوز بر برخی از آن‌ها غلبه نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1