قیمت دلار ۹ مهر ۱۴۰۲ / یکه‌تازی بانک مرکزی در بازار ارز

قیمت دلار روز گذشته افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و به کریدور ۵۰ هزار تومانی نزدیک شد. روز گذشته نمایندگان مجلس ممنوعیت جدیدی را برای خرید و فروش ارز وضع کردند و با این اقدام دست بانک مرکزی را از گذشته بازتر گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار در نخستین روز هفته جاری افزایش ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومانی داشت و با رقم ۴۹ هزار و ۷۵۰ تا ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. معامله‌گران افزایش قیمت دلار در روز گذشته را متاثر از رشد تقاضا در بازار ارز می‌دانستند. در بازار دیروز، برخی معامله‌گران از ترس پرش قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی حاضر به فروش ارزهایشان نبودند.

طی روزهای اخیر مهمترین سیگنالی که مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفته موضوع تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران بود. کارشناسان اقتصادی معتقدند تحریم‌ها در سایه اتفاقاتی که در نظام پولی بین‌المللی رخ داده، اهرمی شده و آثار خیلی شدیدی به دنبال داشته است. آنها تاکید می‌کنند که در یک دهه گذشته تولید در کشور کاهش پیدا کرده و طی مدت یادشده پایه سرمایه کشور آب رفته است. کشور خلق ارزش کمتری می‌کند و در مقابل بحران‌ها دست خالی‌تر است.

گفتنی است دیروز مجلس شورای اسلامی ممنوعیت جدید ارزی را تصویب کرد و دست بانک مرکزی را در خصوص آن باز گذاشت. نهاد قانون‌گذار درباره ممنوعیت جدید ارزی گفته است که هر گونه تبلیغات خرید و فروش غیرقانونی ارز در فضای رسانه‌ای و مجازی و خرید و فروش ارز خارج از مقررات و ضوابط اعلامی بانک مرکزی ممنوع است. همچنین اعلام شده که کلیه معاملات در مرکز مبادله ارز و طلای ایران شامل ارز (اسکناس و حواله)، شمش و سکه طلا و فلزات گران‌بها از پرداخت هر گونه مالیات معاف هستند.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه با افزایش قیمت دلار در تهران همراه شد. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد و رشد ۲۱۰تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه ۴۹ هزار ۳۵۰ تومان شد و افزایش ۱۵۰ تومانی داشت.

دیروز هشتم مهر در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۱۹۹ تومان عرضه شد و افزایش پنج تومانی داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش و با رقم ۳۷ هزار و ۴۵۴ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۲ هزار و ۴۳۵ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۳ هزار و ۶۰۶  تومان و یوروی حواله با رقم ۳۹ هزار و ۶۴۲ تومان بسته شد.

در آخرین معامله دیروز درهم امارات نیز با رقم ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد و رشد ۳۰ تومانی داشت. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله و اسکناس درهم تغییر یک تومانی داشت. حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۱۹۸ تومان مبادله شد و اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۲۱۸ تومان عرضه شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  59  =  66