امکان تراکنش با کارت ملی فراهم شد

طبق اعلام بانک مرکزی، از این پس تمام دارندگان حساب بانک ملی می‌توانند با «کارت ملی» خود تراکنش‌های بانکی را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران ماه‌هاست موضوع تبدیل کارت ملی به کارت بانکی به طور جدی مطرح است. اما ظاهرا این سیاست در بانک ملی عملیاتی شده است. این خبر را مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد. محمدرضا مانی یکتا در گفتگو با یک شبکه رادیویی با اشاره به پروژه تجمیع کارتهای بانکی در کارت ملی هوشمند گفت: کسانی که در بانک ملی حساب دارند می‌توانند در شعب بانک ملی و دستگاه‌های خودپرداز این بانک از کارت ملی هوشمند خود استفاده کنند.

به گفته یکتا بالغ بر ۴۰۰ میلیون کارت بانکی در اختیار مردم است که به صورت میانگین، ماهانه حدود ۱۲۰ میلیون از این تعداد کارت فعال هستند.

او افزود: با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی، تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

یکتا تاکید کرد: کسانی که در بانک ملی حساب دارند می‌توانند در شعب بانک ملی و دستگاه‌های خودپرداز این بانک از کارت ملی هوشمند خود استفاده کنند. استفاده از کارت ملی فعلا در یک بانک امکان‌پذیر است ولی استفاده از آن در دستگاه‌های شتاب امکان‌پذیر نیست.

او افزود: برای کاهش حجم تعداد کارت های بانکی و ارایه خدمات نوین پرداخت، یک کد منحصربه فرد الکترونیکی ایجاد خواهیم کرد. این پروژه در کل شبکه شتاب و نظام پرداخت کشور اجرا خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  9