اهمیت مدیریت انطباق برای مشارکت فین تک و بانک

بر اساس داده های شرکت انکونتراکس، 72 درصد از بانک ‌ها و اتحادیه ‌های اعتباری، هنگام ارزیابی فین ‌تک ‌ها، انطباق را در اولویت قرار می‌ دهند و آن را به‌ عنوان معیار اصلی خود در فرآیند بررسی دقیق ذکر می‌ کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همانطور که بانک‌ ها و اتحادیه‌ های اعتباری مشارکت ‌های فین ‌تکی را ارزیابی می ‌کنند، امنیت سایبری (62 درصد) نیز یک عامل مهم است و پس از آن بازگشت سرمایه (46.3درصد) و اعتبار (44.4 درصد) قرار دارد.

موسسات مالی به دنبال ساده سازی عملیات هستند

با توجه به اینکه مؤسسات مالی به دنبال ساده ‌سازی عملیات، بهبود تجربیات مشتریان، افزایش سودآوری و مدیریت ریسک ‌ها و تلاش ‌های مربوط به انطباق هستند، مشارکت بانک ‌ها و فین ‌تک همچنان در حال افزایش است. در حالی که این مشارکت ‌ها ارزش فوق ‌العاده ‌ای را ارائه می‌ دهند، ریسک نیز وجود دارد.

نقض داده‌ های شخص ثالث و امنیت سایبری همچنان یک نگرانی است و بانک ‌ها و اتحادیه ‌های اعتباری این موضوع را مورد توجه قرار می ‌دهند. این امر به ویژه زمانی که موسسات مالی شروع به ارزیابی بودجه فناوری خود برای سال 2024 می کنند بسیار مهم است.

علاوه بر این، آژانس های فدرال به طور فزاینده ای بر اهمیت مدیریت ریسک شخص ثالث تأکید می کنند. در ماه ژوئن، شورای حکام سیستم فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل کننده ارز (OCC) دستورالعمل بین سازمانی در مورد روابط با «شخص ثالث: مدیریت ریسک» را منتشر کردند.

این راهنما استانداردسازی را برای ارزیابی ریسک شخص ثالث ترویج می‌ کند و اصول صحیح مدیریت ریسک را هنگام توسعه و اجرای شیوه‌ های مدیریت ریسک شخص ثالث توصیف می ‌کند.

رافائل دلئون، معاون بخش تعامل با صنعت Ncontracts و بازرس سابق بانک در OCC، می‌ گوید: «نمی ‌توانید اهمیت وضعیت انطباق شریک فین ‌تک را دست کم بگیرید. اگر یک فین ‌تک نتواند یک برنامه مدیریت انطباق قوی را ارائه دهد، هیچ بانک یا اتحادیه اعتباری نباید به آن نزدیک شود. این ریسک برای آسیب احتمالی مصرف کننده بسیار زیاد است و مسائل عملیاتی می تواند منجر به هزینه های انطباق بیشتر و مشکلات نظارتی شود.»

درک کامل الزامات نظارتی در میان فین تک ها

برای فین ‌تک ‌ها، این بدان معناست که یک برنامه مدیریت انطباق قوی برای تضمین مشارکت با بانک ‌ها و اتحادیه ‌های اعتباری کلیدی است. بر اساس این نظرسنجی، 80 درصد از موسسات مالی گزارش می ‌دهند که فین‌ تک‌ هایی که آنها ارزیابی کرده ‌اند، درک کاملی از الزامات نظارتی، مدیریت فروشنده شخص ثالث، امنیت سایبری و سایر عوامل کلیدی دارند.

این لزوما به این معنی نیست که اکثر فین تک ها درک درستی از خود نشان داده اند، بلکه موسسات مالی فقط فین تک هایی را در نظر می گیرند که بر فرآیندهای انطباق و ریسک خود تسلط داشته باشند. این یک چالش برای فین تک ‌هایی است که در این زمینه فاقد آن هستند.

مایکل برمن، مدیر عامل شرکت Ncontracts گفت: «موسسات مالی هنگام ارزیابی شرکای فین‌ تک با دقت بیشتری باید عمل کنند چرا که در معرض ریسک هستند و دلیل خوبی هم دارد. قرار گرفتن آنها در معرض ریسک بیشتر است، نه تنها آنها را در معرض ریسک نظارتی قرار می دهد، بلکه شهرت آنها را نیز به خطر می اندازد. فین ‌تک‌ ها اگر انتظار دارند با بازار مرتبط مانده و در تجارت باقی بمانند، باید ریسک و انطباق را در اولویت قرار دهند، و اکنون باید این کار را انجام دهند. بیش از نیمی از بانک ‌ها و اتحادیه‌ های اعتباری که مورد بررسی قرار دادیم، قصد دارند همکاری‌ های فین ‌تکی را در یک تا دو سال آینده ارزیابی کنند، بنابراین، این باید در اولویت قرار گیرد.»

منبع: www.helpnetsecurity.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  6