همکاری مسترکارت و فین تک عربستان برای تقویت اقتصاد دیجیتال

مسترکارت و فین تک عربستان سعودی از امضای یادداشت تفاهمی در خلال همایش «عربستان سعودی بی نظیر ۲۰۲۳» برای پیشبرد رشد و توسعه صنعت فین تک عربستان سعودی خبر دادند. این اعلامیه گام دیگری به سوی تقویت اقتصاد دیجیتال فراگیر و پیشبرد کارآفرینی در پادشاهی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در راستای اهداف چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی و تلاش‌های مداوم برای ایجاد یک بخش کوچک و متوسط پررونق، این مشارکت برای ایجاد محیطی مناسب برای جامعه رو به رشد فین‌ تک پادشاهی در جهت رشد و تحقق پتانسیل خود راه‌ اندازی شده است.

با استفاده از تخصص، مشاوره و راه‌ حل‌ های مسترکارت، فین‌ تک‌ ها در سراسر کشور برای گسترش و توسعه کسب‌ و کار خود با بهره‌ گیری از فرصت‌ های جدید پشتیبانی خواهند شد.

در نهایت، مشارکت مسترکارت و فین‌ تک عربستان با هدف تسهیل همکاری معنادار و تقویت فضای فین‌ تک پادشاهی که به سرعت در حال رشد است، با تسریع تحول دیجیتال آن و توانمندسازی نهادهای داخلی و مستقر در عربستان برای ورود سریعتر به بازار است.

توسعه پرداخت نوآورانه و خدمات دیجیتالی

همکاری استراتژیک این کشور با Mastercard تعهد عربستان را برای تقویت نوآوری و توسعه در صنعت فین تک نشان می دهد. مسترکارت می‌ تواند به شرکت‌ های فین‌ تک کمک کند تا با استفاده از دانش و شبکه این شرکت، روش‌ های پرداخت نوآورانه و خدمات دیجیتالی را توسعه دهند که بخش به‌ سرعت در حال گسترش در کشور پادشاهی را ارتقا می‌ دهد.

در راستای چشم انداز پادشاهی ۲۰۲۰، مشارکت با Mastercard نقطه عطفی دیگری است که پتانسیل عظیم صنعت فین تک عربستان سعودی را نشان می دهد.

نزار الحیدر، مدیر عامل فین تک عربستان، گفت: با هم، نوآوری، تخصص و منابع مورد نیاز برای تقویت رشد مالی و رونق اقتصادی را تقویت خواهیم کرد.

عربستان سعودی که به سرعت تبدیل به قطب جهانی فناوری و نوآوری SME (شرکت های متوسط و کوچک) می شود، با موفقیت در حال ساخت یک اکوسیستم فین تک پر جنب و جوش است، با چشم انداز ۲۰۳۰ و تعهد پادشاهی به توسعه اقتصاد بدون پول نقد، پایه و اساس این موفقیت است.

مسترکارت به عنوان یک شرکت فناوری جهانی در صنعت پرداخت، به همکاری نزدیک با شرکای بخش خصوصی و دولتی خود برای تغییر فضای فین تک در عربستان سعودی افتخار می کند.

آدام جونز، مدیر کل MENA Central، Mastercard، گفت: مشارکت ما با فین تک عربستان سعودی با این هدف سازگار است و ما را قادر می‌ سازد تا با ارائه راه‌ حل‌ های پرداخت امن، نوآورانه و متنوع و خدمات دیجیتال، از استارت‌ آپ‌ های جدید و تأسیس‌ شده بهتر حمایت کنیم.

گسترش اقتصاد دیجیتال

در راستای ماموریت، چشم‌ انداز و ارزش‌ های مسترکارت، مشارکت این شرکت فناوری با فین‌ تک عربستان، تلاش‌ ها را برای اتصال و قدرت بخشیدن به یک اقتصاد دیجیتال و فراگیر که به نفع همه و در همه جا باشد، گسترش می‌دهد.

این تفاهم نامه مهم بر تعهد فین تک عربستان برای ارائه خدمت به عنوان یک کاتالیزور برای توسعه صنعت فین تک پادشاهی تاکید می کند.

مستر کارت با همکاری با فین تک سعودی، که توسط بانک مرکزی عربستان سعودی و سازمان بازار سرمایه راه اندازی شده است، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بر روی کار خود برای حمایت از ۵۲۵ استارت آپ فین تک در پادشاهی انجام دهد.

طبق گزارش سالانه فین تک عربستان سعودی طی سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، در حال حاضر ۱۴۷ فین تک فعال در عربستان سعودی وجود دارد و این نشان دهنده افزایش ۸۲ فین تک (۷۹ درصد افزایش) نسبت به سال ۲۰۲۱ است.

فین تک عربستان سعودی همراه با Mastercard برای ایجاد رشد مالی بیشتر و رونق اقتصادی تلاش با توانمندسازی هرچه بیشتر و توسعه استارت آپ های سعودی همکاری خواهد کرد.

منبع: www.arabnews.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  +    =  88