دخالت در بالا بردن قیمت مسکن/ دو پلتفرم اخطار آخر را گرفتند

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا گفت: در رابطه با کسب‌وکارهایی که در تعیین قیمت مسکن فعالیت می‌کنند دو پلتفرم را شناسایی کردیم که بیشترین دخالت را در بالا بردن قیمت مسکن داشتند و برای آخرین بار اخطار جدی به این دو پلتفرم داده شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سردار علی نوروزی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا، در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: برابر قانون نظام صنفی اتحادیه موظف است واحدهای صنفی دایر شده غیرمجاز را شناسایی کنند تا پلیس با آنها برخورد کند. هزار و ۱۸۰ نامه برای اعمال قانون برای بنگاه‌ها به پلیس اماکن ارسال شد و حدوداً از هزار و ۱۸۰ مورد ۸۰۴ واحد صنفی اعمال قانون شده و ۴۷۵ واحد صنفی دیگر یا مجوز گرفته‌اند و یا نامه جلوگیری از پلمب آورده‌اند. در تهران حدوداً ۱۱ هزار مشاور املاک دارای مجوز داریم.

نوروزی افزود: در رابطه با کسب‌وکارهایی که در تعیین قیمت مسکن فعالیت می‌کنند دو پلتفرم را شناسایی کردیم که بیشترین دخالت را در بالا بردن قیمت مسکن داشتند و با همکاری وزارت صمت و اتحادیه کسب و کارهای مجازی آنها را شناسایی کردیم و برای آخرین بار اخطار جدی به این دو پلتفرم داده شد.

وی افزود: مشاورین املاک بالاترین درخواست برای گرفتن مجوز را دارند که مسئله‌ای مورد بررسی است. این پلتفرم‌ها باید تا ابتدای مهر به درگاهی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده متصل شوند و در غیر این صورت اعمال قانون می‌شوند.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا ادامه داد: باید ضوابطی تعیین شود تا افراد متخصص وارد این حوزه شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  +    =  46