خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند | درخواست بازنشستگی زودتر از موعد در این سامانه

درخواست بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور بیمه تامین اجتماعی را در این سامانه امجام دهید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بیمه تامین اجتماعی یک نظام تامین اجتماعی است که به منظور حفظ و تامین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در برابر ریسک‌های مختلف به صورت تامین مالی فعالیت می‌کند. بیمه تامین اجتماعی در بسیاری از کشورها وجود داشته و در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار گرفته است.هدف اصلی بیمه تامین اجتماعی، ایجاد تعادل میان حقوق و تعهدات اجتماعی و اقتصادی فرد است. اعطای کمک‌های مالی به افرادی که به دلیل بیماری، ناتوانی، تحت تاثیر سن، از کار افتاده‌اند و یا در شرایط اقتصادی ضعیف قرار دارند، از عمده فعالیت‌های این سازمان است.یکی از موارد پیگیر در سازمان خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی است.در ادامه به آخرین خبر از بیمه تامین اجتماعی می پردازیم.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه کارگران می‌توانند درخواست بازنشستگی در این مشاغل را در سامانه http//: sakht.mcls.gov.ir ثبت کنند، گفت: نتیجه بررسی و رأی صادر شده از طریق درخواست‌کننده قابل‌پیگیری و رصد است و کارگران در صورت اعتراض به رای صادر شده توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر در سایت مربوطه و یا مراجعه به ادارات تابعه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.
کارگران می‌توانند درخواست بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را در سامانه http//: sakht.mcls.gov.ir ثبت کنند. نتیجه بررسی و رأی صادر شده از طریق درخواست‌کننده قابل‌پیگیری و رصد است و کارگران در صورت اعتراض به رای صادر شده توسط کمیته های بدوی و تجدید نظر در سایت مربوطه و یا مراجعه به ادارات تابعه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

اداره‌کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۶۹۳ کارگر در مشاغل سخت و زیان‌آور استان تأیید شد.سید فرهاد ناصری نیا  با بیان اینکه طبق تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی، مشاغلی که به تناسب شغل، کارگر فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می‌شود به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف شده‌اند، اظهار کرد: مطابق قانون بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت، کارگران با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی در صورتی که سوابق بیمه‌ شده به صورت متناوب باشد باید ۲۵ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد می‌توانند بازنشسته شوند.

وی با اشاره به درخواست‌های کارگران برای بهره مندی از بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور، افزود: طی پنج‌ماهه نخست سال جاری ۸۵۸ درخواست در کمیته بدوی توسط اعضای کمیته سخت و زیان‌آور استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به تایید ۶۰۳ درخواست شد.

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه برای بررسی این تعداد پرونده ۲۰ جلسه کمیته بدوی تشکیل شده است، بیان کرد: همچنین ۲۱۸ درخواست کارگران در کمیته تجدید نظر با تشکیل ۵ جلسه موزد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد پرونده ۹۰ درخواست مورد تایید این کمیته قرار گرفت.ناصری نیا ادامه داد: در مجموع در این پنج ماه امسال ۸۵۸ کارگر لرستانی با تایید در کیته های بدوی و تجدید نظر در مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شدند که برای مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  7  =