جهش بیکاری در ایتالیا

به گزارش موسسه ملی آمار ایتالیا، برای اولین بار در شش ماه گذشته در ماه جولای، در ایتالیا، مدعیان بیکاری افزایش یافتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از راشاتودی، براساس گزارش موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) بیکاری در ایتالیا پس از شش ماه کاهش متوالی به طور غیرمنتظره‌ای در ماه جولای به ۷.۶ درصد رسید.

ایستات با اشاره به اینکه نرخ بیکاری برای اولین بار از ماه فوریه تاکنون افزایش یافته، گزارش داد که حدود ۷۳ هزار شغل در طول ماه از دست رفته است. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند که نرخ بیکاری تا ۷.۴ درصد کاهش یابد. در ماه مشابه سال گذشته این نرخ ۸ درصد بوده است. در مقایسه با ماه جولای ۲۰۲۲، تعداد شاغلان در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو ۱.۶ درصد بیشتر بود و در این سال ۳۶۲ هزار شغل بیشتر وجود داشت.

با وجود ارقام کم ثبت شده در ماه جولای، در سه ماه منتهی به آن، نرخ اشتغال در ایتالیا همچنان ۰.۵ درصد در مقایسه با دوره فوریه تا آوریل افزایش داشت. بر اساس این داده ها، نرخ اشتغال ۶۱.۳ درصدی به عنوان یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در منطقه یورو است و نرخ بیکاری در میان جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله نسبت به ماه قبل تا ۲۲.۱ درصد کاهش یافته است. ۲۲.۲ درصد در ماه ژوئن ثبت شد.

همچنین داده‌های اولیه نشان داد که تولید ناخالص داخلی ایتالیا در دوره ماه‌های آوریل تا ژوئن ۰.۳ درصد نسبت به سه ماهه کاهش یافته و انتظار می‌رود فصل‌های آینده نتایج ضعیفی را نشان دهند که بخشی از آن به دلیل آخرین افزایش نرخ‌های بهره است. این دولت رسماً پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی کل سال در سال جاری ۱ درصد رشد کند، در حالی که در سال ۲۰۲۲ رشد ۳.۷ درصدی ثبت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  32  =  39