تغییر موضع عملیات داده پردازی ایران در بهار ۱۴۰۲

شرکت داده پردازی ایران در بهار سال 1402 به سود خالصی معادل 24 میلیارد تومان دست پیدا کرد. این در حالی است که در مدت مشابه در سال 1401 زیان خالص 13 میلیارد تومانی شناسایی شده بود. به این ترتیب سود انباشته شرکت به 119 میلیارد تومان نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک درآمدهای عملیاتی این شرکت در بازه زمانی مورد بررسی، 14 درصد افزایش داشت و به 87 میلیارد تومان رسید؛ بهای تمام شده نیز 10 درصد کاهش را به ثبت رساند تا برآیند عملیات شرکت رشد 16 برابری سود ناخالص باشد. تحقق مناسب تر و بیش تر درآمدهای پیش بینی شده در بهار سال جاری مربوط به قراردادهای منعقد شده در سال گذشته، از دلایل افزایش درآمد عملیاتی و در نهایت سود شرکت بوده است.

خدمات سيستم هاي کاربردی با کسب سهم 65 درصدی، رتبه نخست را در سبد درآمدی این شرکت به خود اختصاص داده است. رتبه دوم در این زمینه را نیز قراردادهای خدمات داده پردازی با اختصاص سهم 31 درصدی دربر گرفته است. شرکت در بودجه خود برای 9 ماهه آتی سال نیز 1.120 میلیارد تومان درآمد عملیاتی پیش بینی کرده است.

در میان هزینه های این داده پردازی نیز شاهد افزایش 12 درصدی هزینه های عمومی و اداری و کاهش 34 درصدی هزینه مالی در فصل اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال 1401 بودیم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  ⁄    =  33