چرا پیدا کردن یک حساب بانکی رایگان در آلمان تقریبا غیرممکن است

آلمان مدت ‌هاست که به خاطر هزینه ‌های سنگین بانکی خود بدنام بوده است و طبق یک مطالعه جدید، وضعیت در حال بدتر شدن است. این وضعیتی است که تقریباً در این روزگار فقط در آلمان اتفاق می افتد: آنچه نصیبتان می شود نیم مایل زیر باران و پیاده روی تا یک دستگاه خودپرداز متعلق به شعبه بانکی برای دسترسی به پول نقد بدون کارمزدی چشمگیر.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در Bundesrepublik ارائه دهنده پول نقد، بیشتر مؤسسات اعتباری در صورت استفاده از دستگاه پول نقدی که توسط بانک ‌های دیگر اداره می ‌شود، هزینه دریافت می‌ کنند و کارمزدها ممکن است تا 6 یورو برای یک برداشت باشد.

در سناریوهای دیگر، از سفارش تعویض کارت اعتباری تا تنظیم یک سفارش ثابت، مشتریان بانک در آلمان اغلب با هزینه هایی مواجه می شوند که در جای دیگر غیرقابل تصور به نظر می رسد.

و برای هر کسی که امیدوار به بهبود تدریجی است، خبرهای بد دیگری نیز وجود دارد: طبق یک نظرسنجی جدید که توسط پورتال مصرف‌کننده Finanztest انجام شده است، کارمزدهای بانکی در حال افزایش است و تعداد حساب‌ های جاری یا جاری رایگان (Girokonto) در سال در حال کاهش است.

از 460 پیشنهاد حساب جاری بررسی شده توسط انتشارات Stiftung Warentest، تنها 9 اکانت رایگان بدون قید و شرط برای مشتریان آنلاین ارائه کردند. از این تعداد، پنج مورد نیز خدمات بانکی درون شعبه ای ارائه می کردند.

این کاهش 25 درصدی نسبت به نتایج سال گذشته بود، زمانی که Finanztest  12 حساب بانکی را یافت که بدون محدودیت و رایگان بودند. این در حالی بود که در مجموع 175 موسسه اعتباری در سال جاری مورد بررسی قرار گرفتند.

برای Stiftung Warentest، تعریف یک حساب «رایگان»، حسابی بدون هزینه ماهانه، بدون کارمزد برای صورت‌ حساب، کارت Girocard یا EC رایگان و بدون هزینه برای برداشت از دستگاه‌ های خودپرداز در خود بانک است. علاوه بر این، برای جلوگیری از پرداخت کارمزد، هیچ شرایطی مانند حداقل سپرده های ماهانه نباید وجود داشته باشد.

روی پس انداز تمرکز کنید

با افزایش نرخ های بهره، بانک ها در آلمان بار دیگر در نبرد شدید برای سپرده های پس انداز مشتریان هستند. به این معنی که رقابتی ترین پیشنهادها برای این نوع حساب ها است.

داده های پورتال مقایسه Verivox نشان می دهد که نرخ بهره و شرایط سخاوتمندانه فزاینده ای برای پس انداز کنندگان در چند ماه گذشته وجود دارد.

دلیل آن این است که بانک ‌ها می‌ توانند از دریافت سود بیشتر از مشتریان برای وام نسبت به پس ‌اندازشان، پول خوبی به دست آورند. جریان درآمدی که به عنوان «درآمد خالص بهره» شناخته می ‌شود. این منبع درآمدی مهم برای مؤسسات مالی در آلمان است.

منبع: www.thelocal.de

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  51  =  52