شبا یاب صادرات چیست؟

شبا یاب صادرات راهکاری برای محاسبه شماره شبا متعلق به حساب‌ های بانک صادرات است. افرادی که در بانک صادرات حساب داشته باشند و بخواهند برای انجام نقل و انتقال ‌های مالی و ثبت نام در سایت ‌های مختلف از شماره شبا استفاده کنند، می ‌توانند از خدمات شبا یاب صادرات بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شبا یاب صادرات راهکاری برای محاسبه شماره شبا متعلق به حساب‌ های بانک صادرات است. افرادی که در بانک صادرات حساب داشته باشند و بخواهند برای انجام نقل و انتقال ‌های مالی و ثبت نام در سایت ‌های مختلف از شماره شبا استفاده کنند، می ‌توانند از خدمات شبا یاب صادرات بهره‌مند شوند.

معرفی شبا یاب صادرات

سایت شبا یاب یکی از سایت‌ های خصوصی اینترنتی است که برای رفاه حال مشتریان بانک صادرات راه‌اندازی شده است. در این سایت که دارای نماد اعتماد الکترونیک است، خدمات ویژه‌ای مانند دریافت شماره شبا به کاربران ارائه می‌گردد.

با توجه به کاربرد های روز افزون شماره شبا و مزایایی که این شناسه بانکی دارد، هر کس ممکن است به آن نیاز پیدا کند.به همین خاطر پیدا کردن یک روش سریع و آسان برای محاسبه شماره شبا ضروری است. سایت شبایاب نیز با این هدف راه‌اندازی شده است تا بتواند شماره شبا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای کاربران محاسبه نماید.

روش استعلام شبا در سایت شبایاب

دو روش برای استعلام و محاسبه شماره شبا در شبایاب وجود دارد. هر دوی آن ها بسیار ساده و سریع انجام می ‌شوند. برای استعلام شبا در این سایت دارا بودن شماره حساب بانکی یا شماره کارت ضروری است. به همین خاطر کاربرانی که نیاز به شماره شبا داشته باشند، اول باید یکی از این دو شماره را داشته باشند تا بتوانند آن ها را به شماره شبا تبدیل نمایند.هزینه استعلام شبا صادرات نیز در این سایت ۱۲۵۰ تومان است که توسط کارت ‌های عضو شتاب و به صورت اینترنتی با استفاده از رمز دوم پرداخت می ‌شود.

شماره شبا بانک صادرات

شماره شبا بانک صادرات همان شناسه ۲۶ کاراکتری است که برای نقل و انتقال ‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شناسه در بانک صادرات بسیار کاربرد دارد و افرادی که در این بانک حساب باز کنند، می‌توانند برای جابجا کردن مبالغ بالا از حساب خود در بانک صادرات به بانک‌ های دیگر از آن استفاده کنند.این شماره به خاطر مزایای زیادی که دارد و سقف انتقال وجه آن که بسیار بالا است، نسبت به روش کارت به کارت بیشتر محبوبیت دارد.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک صادرات

در بانک صادرات از دو سامانه ساتنا و پایا برای انتقال وجه با شماره شبا استفاده می ‌شود. با توجه به اینکه مشتریان بانک صادرات کدام یک از این سامانه‌ های انتقال وجه را انتخاب می ‌کنند، می‌ توانند مبالغ متفاوتی را به حساب دیگران انتقال دهند.

 سامانه پایا

سقف انتقال وجه با سامانه پایا و با استفاده از شماره شبا به صورت اینترنتی روزانه ۶۵ میلیون تومان است. افرادی که بخواهند بیشتر از این مبلغ به حساب دیگران واریز کنند، می‌ توانند به صورت حضوری به شعب بانک صادرات رفته و تا ۱۰۰ میلیون تومان را به حساب دیگران واریز نمایند. سامانه پایا به صورت آنی وجه مورد نظر را به حساب مقصد انتقال نمی ‌دهد و پس از دریافت دستور پرداخت از شعب بانک مبدا، ممکن است چند ساعت طول بکشد تا پول به حساب مورد نظر واریز شود.حتی ممکن است این انتقال وجه ۲۴ ساعت طول بکشد. زیرا چرخه ‌های انتقال وجه در سامانه پایا متفاوت هستند. انتقال وجه در روزهای تعطیل نیز با سامانه پایا فقط یک بار در روز انجام می‌شود.

 سامانه ساتنا

در صورتی که مشتریان بانک صادرات بخواهند از روش حواله ساتنا برای انتقال وجه استفاده کنند، گزینه‌ های بهتری پیش رو دارند. زیرا سامانه ساتنا سقف انتقال وجه بیشتری دارد و مشتریان بانک صادرات می ‌توانند به صورت اینترنتی روزانه ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری تا یک میلیارد تومان را به حساب فرد دیگری انتقال دهند. سامانه ساتنا به صورت آنی و لحظه‌ای مبلغ مورد نظر را به حساب مقصد انتقال می‌دهد. ممکن است این انتقال وجه نهایتاً نیم ساعت طول بکشد. چرخه انتقال ساتنا هم از ساعت ۸ صبح هر روز همزمان با شروع ساعت کاری بانک آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۳:۴۵ هر روز ادامه پیدا می‌کند.در روز های تعطیل نیز سامانه ساتنا قابل استفاده است، اما با شروع روز کاری بعد، مبلغ انتقالی به حساب فرد مورد نظر واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: سامانه ساتنا چیست؟

روش‌های دریافت شبا در سایت شبایاب

دو روش برای دریافت شماره شبا در این سایت وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.

دریافت شبا با شماره کارت

از طریق وارد کردن شماره ۱۶ رقمی کارت بانک صادرات، خیلی راحت می ‌توانید در سایت شبایاب شماره شبا را استعلام بگیرید. وارد کردن دقیق شماره کارت باعث می ‌شود تا بتوانید یک شماره شبا صحیح و فعال را به دست بیاورید. در سایت شبا یاب برای استفاده از خدمات ابتدا باید یک پنل کاربری به نام خودتان بسازید. ساختن پنل کاربری هم بسیار ساده است. اگر شماره موبایلی که به نام خودتان ثبت شده را وارد نمایید، یک کد تاییدیه از سایت شبا یا برای شما ارسال می‌شود. باید آن را در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، به صورت دقیق وارد کنید و در سایت ثبت نام کنید.سپس می‌توانید وارد منوی سایت شده و مراحل زیر را انجام دهید.

  • گزینه تبدیل کارت به شبا را انتخاب نمایید.
  • حالا باید شماره ۱۶ رقمی کارت را وارد کنید.
  • هزینه استعلام شبا را بپردازید و
  • شماره شبا را دریافت نمایید.

هزینه استعلام در سایت شبایاب ۱۲۵۰ تومان است. اگر بخواهیم با هزینه‌های مربوط به رفت و آمد به شعب بانک و دریافت شبا مقایسه کنیم، هزینه بسیار ناچیزی به حساب می‌آید.

 

دریافت شماره شبا با شماره حساب

با داشتن شماره حساب بانک صادرات نیز می‌توانید وارد سایت شبا یاب شوید و خیلی راحت از طریق انتخاب گزینه تبدیل حساب به شبا، آن را به شماره شبا تبدیل نمایید. هزینه استعلام شماره شبا از طریق شماره حساب هم ۱۲۵۰ تومان است که باید به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

 

کلام آخر

با توجه به کاربرد های فراوان شبا، به دست آوردن آن برای تمام مشتریان بانک صادرات لازم است. ما در این مقاله با معرفی سایت شبا یاب به عنوان یک سایت معتبر و امن برای دریافت شبا در خدمت شما بودیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات دقیق‌تری درباره سایت شبا یاب دارید، می توانید به وب سایت اصلی سایت مراجعه نموده و با کارشناسان این وب سایت که به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به کاربران هستند، ارتباط بگیرید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  36