بانکداری آنلاین چه مزیت‌هایی دارد

استقبال از مزایای بانکداری آنلاین نه تنها دسترسی آسان به حساب‌ها را فراهم می‌کند، بلکه فرصت‌هایی را برای بهینه‌سازی رشد مالی ارائه می‌دهد. بنابراین، اگر از یک حساب آنلاین برای برخی یا تمام پس‌اندازهای خود استفاده نمی‌کنید، ممکن است مزایای زیادی را از دست بدهید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هنگامی که نوبت به مدیریت امور مالی می رسد، گزینه های حساب زیادی وجود دارد که می توان میان بانک های فیزیکی و بانک های آنلاین انتخاب کرد. در حالی که برخی از مردم ترجیح می دهند به خدمات بانک های فیزیکی که بانک های بزرگ می توانند ارائه دهند دسترسی داشته باشند اما واقعیت این است که بانک های آنلاین نیز می توانند مزایای زیادی را به دارندگان حساب ارائه دهند.

استقبال از مزایای بانکداری آنلاین نه تنها دسترسی آسان به حساب ها را فراهم می کند، بلکه فرصت هایی را برای بهینه سازی رشد مالی ارائه می دهد. بنابراین، اگر از یک حساب آنلاین برای برخی یا تمام پس ‌اندازهای خود استفاده نمی ‌کنید، ممکن است مزایای زیادی را از دست بدهید.

3 مزیت عالی بانکداری آنلاین

در اینجا سه مزیت عالی انجام امور بانکی به صورت آنلاین آورده شده است:

با یک حساب پس انداز آنلاین با بازده بالا، پول خود را افزایش دهید

یکی از قانع ‌کننده ‌ترین مزایای بانکداری آنلاین، دسترسی به حساب ‌های پس ‌انداز با بازده بالا است. برخلاف بانک ‌های سنتی، بانک ‌های آنلاین هزینه‌ های سربار کمتری دارند که به آن ‌ها اجازه می‌ دهد نرخ ‌های بهره بالاتری را برای حساب‌ های پس ‌انداز ارائه کنند.

به عنوان مثال، حساب های پس انداز با بازده بالا را در نظر بگیرید. نرخ‌ های این نوع حساب ‌ها در حال حاضر بالاست، اما بانک ‌های آنلاین برخی از بالاترین سودها را برای شما ارائه می‌ کنند.

تعداد زیادی حساب پس انداز با بازده از بانک های آنلاین وجود دارد که در حال حاضر 4/5 درصد یا بیشتر سود می دهند و این موضوع به شما این فرصت را می دهد که بسیار بیشتر از میانگین 0/42 درصدی ارائه شده در حساب های پس انداز معمولی درآمد کسب کنید.

برای یافتن بهترین گزینه، در مورد بانک ‌های آنلاین مختلف تحقیق کنید تا آن‌ هایی را که رقابتی ‌ترین نرخ ‌های بهره را در حساب ‌های پس ‌انداز با بازدهی بالا ارائه می ‌دهند، شناسایی کنید. همچنین می توانید از ابزارهای مقایسه آنلاین استفاده کنید و نظرات مشتریان را بخوانید تا تصمیمات آگاهانه بگیرید. و به یاد داشته باشید که پس از باز کردن حساب آنلاین خود، به طور منظم مبلغی را به حسابتان واریز کنید. با جمع آوری پس انداز، بهره مرکب رشد می کند.

قفل کردن درآمد با یک حساب CD آنلاین

گواهی سپرده (سی دی) راه ثابتی برای کسب سود در یک دوره ثابت و در عین حال ایمن نگه داشتن وجوه ارائه می دهد. بانک‌ های آنلاین اغلب نرخ ‌های رقابتی سی ‌دی را ارائه می ‌کنند و در بسیاری از موارد، این نرخ ‌ها بالاتر از آن چیزی است که می ‌توانید از بانک‌ های فیزیکی دریافت کنید.

در حال حاضر، امکان یافتن گزینه های سی دی آنلاین متعدد با سود در محدوده 4 تا 5 درصد وجود دارد.

گفته می ‌شود، سی ‌دی ‌ها با شرایط متفاوتی از چند ماه تا چند سال عرضه می ‌شوند و نرخ ‌های هر دوره سی ‌دی، حتی در بانک ‌های آنلاین متفاوت است. اما این احتمال وجود دارد که نرخ سود در یک موسسه مالی آنلاین بالاتر باشد، مهم نیست که چه نوع حسابی باشد، فقط باید مطمئن شوید که حسابی را انتخاب کنید که با اهداف مالی شما همسو باشد.

همچنین می ‌توانید با سرمایه ‌گذاری روی سی ‌دی ‌های متعدد با تاریخ سررسید پلکانی و تنها با استفاده از بانک ‌های آنلاین، یک نردبان CD ایجاد کنید. این استراتژی به شما امکان می دهد به صورت دوره ای به وجوه دسترسی داشته باشید و به طور بالقوه از افزایش نرخ بهره سود ببرید.

هزینه های غیر ضروری را با حساب های آنلاین کم هزینه به حداقل برسانید

بانک‌ های آنلاین نیز به دلیل رویکرد کارمزدی خود شناخته می‌ شوند و اغلب حساب ‌هایی را با کارمزد کمتری در مقایسه با بانک ‌های سنتی ارائه می‌ کنند. به این ترتیب، یکی از مزایای استفاده از بانک آنلاین، دسترسی به حساب ‌هایی با کارمزد کم یا بدون کارمزد است و این شامل بسیاری از حساب‌ های پس ‌انداز با بازده بالا می ‌شود.

اما مانند هر نوع حساب بانکی دیگری، هنگام بررسی حساب ‌های بانک ‌های آنلاین مختلف، حتماً برنامه ‌های کارمزد را با دقت مطالعه کنید. به دنبال حساب ‌هایی بدون کارمزد یا حداقل کارمزد برای خدماتی مانند نگهداری ماهانه، استفاده از دستگاه ‌های خودپرداز و اضافه برداشت بگردید و مطمئن شوید که می‌ توانید سایر الزامات حساب را برآورده کنید تا از هزینه‌ های غیر ضروری جلوگیری کنید.

سخن پایانی

بانک ‌های آنلاین راه ‌هایی را برای افزایش رفاه مالی شما ارائه می‌ کنند که استفاده از بسیاری از آن ها آسان است. با استفاده از مزایای بی‌ شمار حساب ‌های آنلاین، از جمله نرخ بهره بالای حساب ‌های پس ‌انداز و سی ‌دی ‌های پر بازده و در عین حال به حداقل رساندن هزینه ‌های حساب، می ‌توانید بدون پرداخت هزینه ‌های اضافی، از مزایای آن بهره ببرید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از افتتاح هر نوع حساب، تحقیقات کاملی انجام دهید، پیشنهادات را مقایسه کنید و استراتژی هایی را انتخاب کنید که با اهداف مالی شما مطابقت دارند.

منبع: /www.cbsnews.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  54