افشاگری معاون بانک مرکزی روحانی از اقدامات همتی

معاون اقتصادی وقت بانک مرکزی در زمان ریاست همتی به افشاگری درباره ارائه اطلاعات محرمانه کشور توسط وی به صندوق بین‌المللی پول پرداخت و گفت: این در حالی است که همتی این اطلاعات را به مردم خود نداد و مدام می‌گفت این اطلاعات محرمانه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم،‌ «پیمان قربانی» معاون اقتصادی وقت بانک مرکزی در زمان ریاست همتی در رشته توئیتی به افشاگری درباره برخی اقدامات همتی در افشای اطلاعات محرمانه کشور پرداخت و نوشت:

به متهم که رسیدگی نشود، مدعی‌العموم می‌شود. آقای ‎همتی، رئیس کل سابق ‎بانک مرکزی مصداق بارز همین مَثَل است. در این رشته توئیت یک نمونه‌اش را برای شما توضیح می‌دهم.

پیمان قربانی تصریح کرد: همتی در سال 1399 در پی بحران کرونا درخواست یک وام 5 میلیارد دلاری در قالب ابزار تأمین مالی سریع (RFI) از صندوق بین‌المللی پول کرد که حتی نتوانست یک سنت از آن را بگیرد. درحالی که چون سهامدار هستیم، پول خودمان بود و کشورهای مختلف نیز این تسهیلات را گرفتند.

‏او تأکید: صندوق برای پرداخت این وام کلی اطلاعات محرمانه از همتی خواسته بود که او همه اطلاعات مهم کشور اعم از وضعیت ارزی، نرخ تورم و… را به آنها داد؛ مواردی که خودش درباره آنها به مردم خودمان هم گزارش نمی‌داد! هر کسی از او می‌پرسید می‌گفت اینها محرمانه است.

به گفته قربانی صندوق این اطلاعات را در مجله چشم‌انداز اقتصاد بین‌المللی چاپ کرد و تازه کاشف به عمل آمد که همتی چه کار خبطی کرده است.

معاون اقتصادی وقت بانک مرکزی ادامه داد: در داخل به او فشار آوردند و توضیح خواستند و او هم در نهایت همه چیز را کتمان کرد و گفت اطلاعات صندوق غلط است!

قربانی گفت: حالا که پولهای بلوکه شده در کره، آزاد شده، جناب همتی که برای وامِ نگرفته از صندوق همه خواسته‌هایشان را، آن هم در بحبوحه یک جنگ اقتصادی، اجابت کرد، در جایگاه مدعی‌العموم نشسته که شما نگذاشتید ما وام بگیریم و آزاد سازی پولهایمان در کره هنر نیست!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  +    =  36