افت ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۲۸ مرداد) با ۱۶ هزار و ۶۱ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۵۷ هزار واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شاخص هم‌وزن با هفت‌هزار و ۸۸۵ واحد کاهش به ۶۷۷ هزار و ۵۵ واحد و شاخص قیمت با چهار ‌هزار و ۴۸۸ واحد افت به ۳۸۵ هزار و ۴۰۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۸۶۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال معامله شد.

زامیاد (خزامیا) با ۶۵ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۶ واحد، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر (قپیرا) با ۵۲ واحد، گروه صنعتی بوتان (لبوتان) با ۳۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل؛ فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۶۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۲۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۸۰ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۵۳۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۰۷ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۴۹۳ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۴۶۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، زامیاد (خزامیا)، بانک ملت (وبملت) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۴۰میلیون و ۱۳۱ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۳۲۳ واحد کاهش داشت و به ۲۵ هزار و ۹۶ واحد رسید. در این بازار بیش از سه میلیارد و ۵۶۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

تامین سرمایه دماوند (تماوند)، مولد نیروگاهی تجارت فارس (بمولد)، نیان الکترونیک (نیان)، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) و آسیا سیر ارس (حآسا) با تأثیر مثبت بر این شاخص همراه بودند.

مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، ایران خودرو دیزل (خاور)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  10