دورخیز اپل برای کنار زدن سامسونگ؛ معادلات بازار موبایل به‌زودی تغییر می‌کند

فاصله‌ی اپل تا رتبه‌ی نخست بازار موبایل و تصاحب جایگاه فعلی سامسونگ، هرگز تا این حد کم نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از زومیت درحالی‌که برندهایی مثل BBK Electronics (مالک اوپو، وان پلاس، ویوو و ریلمی) بخش قابل‌توجهی از بازار موبایل را در اختیار گرفته‌اند، سامسونگ و اپل همچنان حرف اول را می‌زنند.

مدت‌ها است که سامسونگ از لحاظ حجم عرضه به بازار، برترین برند صنعت موبایل محسوب می‌شود، اما ظاهرا اپل آماده است که جایگاه سامسونگ را تصاحب کند؛ خصوصا اگر آیفون ۱۵ عملکردی قدرتمند در بازار داشته باشد. جایگاه اول و دوم در حالی به سامسونگ و اپل رسیده که معمولا قیمت آیفون و قیمت گوشی سامسونگ از گوشی‌ برندهای دیگر بیشتر است.مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ می‌گوید که بر اساس آمار مقدماتی، اپل قرار است برای اولین‌بار (از لحاظ آمار سالانه) به برند شماره‌یک بازار تبدیل شود و سامسونگ را پشت سر بگذارد. اپل پیش‌تر به‌صورت فصلی از سامسونگ عبور کرده بود، اما کره‌ای‌ها هر بار جایگاه ازدست‌رفته را بازیابی کردند. عملکرد قابل‌توجه اپل در حالی پیش‌بینی شده که گفته می‌شود فروش گوشی‌های هوشمند قرار است با افت ۶ درصدی به پایین‌ترین حد در دهه‌ی اخیر برسد.

بازار موبایل آمریکای شمالی در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳ عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشت و فروش گوشی‌ در این ناحیه به‌صورت دو رقمی افت کرد. کانترپوینت می‌گوید کاربران برای ارتقای موبایل خود دودل هستند و همین موضوع تقاضا را بسیار پایین آورده است.

اپل تا چند هفته‌ی دیگر آیفون ۱۵ را رونمایی می‌کند. هر سال عملکرد اپل در بازار موبایل با رونمایی آیفون‌های جدید پیشرفت قابل‌توجهی تجربه می‌کند و این شرکت در نیمه‌ی دوم سال میلادی تعداد بسیار زیادی گوشی به دست مشتریانش می‌رساند. این در حالی است که اکثر گوشی‌های اندرویدی مهم در نیمه‌ی اول سال میلادی از راه می‌رسند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4