سیگنال دلار تهران از سمت چین آمد

برخلاف برخی اخبار منفی سال گذشته درمورد تامین ارزی بازار ایران از سمت خارج از کشور، خبری مثل رکوردزنی فروش نفت ایران به چین می‌تواند سیگنال مثبت برای بازار ارز تهران باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روز گذشته بلومبرگ گزارش داد که خرید نفت چین از ایران رکورد زده و درحالیکه در هفت ماهه اول سال فروش روزانه میانگین ۹۱۷ هزار بشکه در روز بوده، بزرگترین واردکننده نفت جهان در این ماه به طور میانگین حدود یک و نیم میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

بر اساس داده های کپلر‌ این میزان واردات نفت رکورد واردات نفت چین از ایران در بازه ۱۰ سال گذشته است.
در کمپین تحریمی که علیه دلار در زمستان سال گذشته شکل گرفته بود، رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران در آن زمان از چین خواست تا خرید نفت ایران را متوقف کند. برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و تامین مالی نیز به ترکیه و امارات سفر کرد تا به بازرگانان این کشورها درباره تجارت با ایران هشدار دهد. در این زمان این اتفاقات باعث رشد حباب درهم و جهش دلار تا کانال ۶۰ هزار تومان شد. نگرانی‌ها از کاهش درآمد‌های نفتی از جانب بزرگترین خریدار نفت ایران، در کنار افزایش حباب درهم معامله گران را نسبت به آینده دلار نگران کرده بود ولی با گذشت زمان تا کنون، ارتباط با کشورهای عربی بهبود پیدا کرده، حباب درهم کاهش پیدا کرده و فروش نفت ایران رکورد زده است، جریان خبری که در مقابل اخبار بهمن ماه قرار گرفته ، نگرانی ها را تعدیل می کند و به نظر می رسد مانع از رشد شارپ دلار در کوتاه‌مدت شود.

 اهداف تکنیکال دلار
حباب درهم در ابتدای هفته کانال ۸۰۰ تومانی را نیز تجربه کرد ولی در یک روند آرام نزولی به کانال۶۰۰ تومانی رسیده است ، سطحی که اگرچه نسبت به میان میانگین هفته قبل در محدوده های بالاتری است ولی روند نزولی خود را شروع کرده است. می توان گفت دلار در ابتدای کانال ۴۹ هزار تومان جا خوش کرده است و نه دل کاهش دارد و نه جان افزایش.
با توجه به پایداری دلار از ابتدای هفته در محدوده قیمت ذکر شده، بعید به نظر نمی رسد برای پایان هفته بتواند محدوده فوق را ترک کند ولی در صورت تغییر موقعیت دلار، مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ و حمایت ۴۸ هزار و ۸۰۰ می تواند به عنوان اهداف تکنیکال دلار تعیین شود.

اونس طلا حمایت شکست
چشم انداز تورمی جهان با افزایش قیمت انرژی ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته و تورم همچنان اقتصاد جهانی را تهدید می کند . در پاسخ به چنین وضعیتی فدرال رزرو اعلام کرده افزایش نرخ بهره همچنان ممکن است ادامه دار باشد و شروع کاهش نرخ بهره به تأخیر می افتد، اونس طلا در واکنش به این اتفاقات نزولی شد و کانال ۱۹۰۰ دلاری را از دست داد.
سکه امامی هم در این هفته مانند دلار رنج شده و در ابتدای کانال ۲۸ میلیون تومانی نوسان کرد، سفر حسین امیرعبدللهیان به عربستان، افزایش فروش نفت به چین و کاهش ارزش اونس طلا نشان می دهد که سکه می تواند کف های قیمتی جدیدتری را تجربه کند در حال حاضر حمایت ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اولین حمایت پیش روی سکه است و پس از آن حمایت روانی نیمه کانال ۲۷ میلیون تومانی در پیش رو قرار دارد.

ارزش معاملات خرد در کف
بازار سرمایه حال خوشی ندارد و تن تبدار آن در تب صف های فروش می سوزد.
ارزش معاملات خرد ،یکی از مهم ترین عواملی که بازار سرمایه را با آن بررسی می کنند. روز قبل ارزش معاملات خرد به کمترین سطح شش ماه گذشته رسید که نگرانی ها در بازار سرمایه را تشدید می کند چرا که معامله گران کمتری حاضر به خرید در قیمت های کنونی هستند.
در چنین شرایطی که پول در بازار سرمایه جان ندارد،انتظارات افزایشی به ناامیدی رسیده است و در صورتی که معامله گران کاهشی کنترل بازار را در دست بگیرند، شاخص کل نیز ممکن است با ارزش معاملات همراستا شود‌. در صورتی که جهت نزولی ارزش معاملات خرد با شاخص کل در یک راستا قرار بگیرد قیمت ها در بازار سرمایه همچنان می تواند نزولی باشد مهم ترین حمایت پیش روی بازار سرمایه محدوده نیمه کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی است که بر حمایت خط روند صعودی منطبق است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2