میزان موفقیت بانک ایران‌ زمین در بانکداری دیجیتال چقدر بود؟

بانک ایران زمین با ایجاد مزیت رقابتی درحوزه بانکداری دیجیتال گام‌های مهم و ارزشمندی برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اخبارپول، موفقیت بانک ایران زمین در بانکداری دیجیتال قطعا مرهون تلاش‌های مدیران این بانک و بهره‌گیری از یک تیم متخصص و متکی به دانش روز بوده است. بنا به اذعان مدیرعامل بانک ایران زمین، حضور سرمایه انسانی متخصص، با درایت، هوشیار و هوشمند، منجر به تحقق اهداف بانکداری دیجیتال در این بانک شده است.

بنا بر تعریفی، بانکداری دیجیتال یعنی دسترسی مشتری به خدمات بانکی در هر زمان و هر مکان. بطوری که کاربر بتواند به صورت ۲۴-۷ از خدمات بانکی مطلوب و مد نظر خود استفاده کند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در بانکداری دیجیتال، رویکرد بانکداری باز مطرح است به گونه‌ای که مشتریان و یا بازیگران جدید اکوسیستم بانکی همچون فین‌تک‌ها، با دسترسی به مجموعه‌ای از سرویس‌های متناسب با نیاز خود، محصولات و خدمات جدیدی را توسعه می‌دهند و این متفاوت از بانکداری الکترونیک است که نسبت به بانکداری دیجیتال قدمت طولانی‌تری دارد. همچنین در بانکداری دیجیتال بخش عمده تمرکز در پشت باجه و روی فرآیندهای مدیریتی کسب‌وکار و هوشمند سازی فرآیندها است.

بانکداری دیجیتال پس از کلید خوردن در بانک ایران زمین با تکیه بر فناوری روز دنیا و هوش مصنوعی امروز به عنوان نمونه‌ای از یک بانک موفق در عرصه بانکداری دیجیتال یاد می‌شود.

از طرفی علاوه بر اینکه خدمات بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین در سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته، با استقبال کاربران بانکی نیز مواجه شده است. بطوریکه طبق آخرین آمار ارائه شده توسط این بانک، ۹۷ درصد تراکنش‌های بانک ایران زمین در خارج از شعبه و از طریق سرویس‌های بانکداری دیجیتال این بانک انجام می‌شود. این آمار چشمگیر بیانگر این موضوع است که مشتریان بانک ایران زمین اعم از نسل جوان و مشتریان سنتی، پذیرای خدمات دیجیتال این بانک بوده و بخش اعظم امور بانکی خود را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند.

همچنین ارائه آمار ۹۷ درصدی از خدمات غیرحضوری بانک ایران زمین از طریق سرویس‌های بانکداری دیجیتال نشان دهنده آن است که به زودی این بانک در عرصه نئوبانک‌ها هم اقدامات ارزشمندی انجام خواهد داد. کما اینکه در سال‌های اخیر علاوه بر موفقیت بانک ایران زمین در بانکداری دیجیتال ، شاهد این بودیم که همواره نئوبانک بودن دغدغه مدیران این بانک بوده و بسترهای مناسب آن نیز در حال آماده سازی است. این حرکت حساب شده منجر بدان می‌شود که خدمات جامع و کاملی برای مشتریان و به خصوص برای قشر جوان که علاقه بسیاری به بانکداری دیجیتال و نئوبانک دارند، مهیا شود.

همچنین در سال ۱۴۰۱، تراکنش‌های بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین با رشد ۶۸ درصدی و افزایش ۳۶ درصدی تعداد کاربران مواجه بود که رشد ۹۷ درصدی تراکنش‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ نشان دهنده مزیت رقابتی این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال است.

علل موفقیت بانک ایران زمین در بانکداری دیجیتال
همانگونه که گفته شد، بنا به اذعان مدیران بانک ایران زمین، این بانک با توسعه زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال از جمله بهبود پلتفرم، سیستم‌های امنیتی، پرداخت الکترونیکی و همچنین بهبود کیفیت و سرعت خدمات، باعث شده است که مشتری با اعتمادی که بدست آورده، ارتباط خوبی با بانک گرفته و تبدیل به مشری وفادار شود. همین امر منجر به رشد بانکداری دیجیتال در این بانک شده است.

به گزارش اخبارپول، از دیگر سو بانک ایران زمین همواره در طراحی محصولات خود مشتری‌مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و با تمرکز بر تجربه کاربری مناسب و استاندارد، منجر به جلب اعتماد مشتریان و کسب و کارها شده و موفقیت درخشانی در حوزه بانکداری دیجیتال رقم زده است.

به گفته عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین ارتقاء زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال یکی از برنامه‌های جدی و اجرایی حوزه فناوری اطلاعات این بانک است. همچنین تامین نیاز و پاسخ به درخواست‌های مشتریان و کاربران بانکداری دیجیتال، نیازمند ارائه سرویس های مطلوب در پلتفرم های بانک است که با تلاش کارشناسان در حوزه فناوری اطلاعات بانک ایران زمین این امر محقق خواهد شد.

همچنین به گفته پورسعید بانک ایران زمین با ایجاد یک ساختار دقیق و برنامه ریزی منظم، تلاش می‌کند تا محصول و سرویس‌های خود را به بهترین شکل و در کمترین زمان ارائه کرده و با مسئولیت‌پذیری بالا، پاسخگوی مسائل مشتریان باشد.

گفتنی است، امروزه مشتریان می‌توانند بسیاری از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی در اختیار داشته باشند که این امر مرهون تلاش شبانه روزی همه کارکنان بانک ایران زمین است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  9  =