افت ۳ برابری درآمدها و افزایش زیان در موسسه اعتباری ملل

بر اساس گزارش های منتشر شده در کدال، هزینه بالای سود سپرده ها در موسسه اعتباری ملل منجر به افزایش خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری به منفی 884 میلیارد تومان شده است. هم چنین خالص درآمد کارمزد نیز با کاهش 95 درصدی همراه گردید. به این ترتیب شاهد افت حدود 3 برابری جمع درآمدهای عملیاتی به منفی 739 میلیارد تومان بودیم. زیان خالص موسسه ملل نیز به 788 میلیارد تومان رسید و رشد 89 درصدی را نسبت به مقطع مشابه سال قبل به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی موسسه اعتباری ملل در بهار 1402 با رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد و به 2.292 میلیارد تومان رسید؛ اما هزینه بالای سود سپرده ها منجر به افزایش خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری به منفی 884 میلیارد تومان شد.

هم چنین خالص درآمد کارمزد نیز با کاهش 95 درصدی همراه گردید. به این ترتیب شاهد افت حدود 3 برابری جمع درآمدهای عملیاتی به منفی 739 میلیارد تومان بودیم.

زیان خالص نیز به 788 میلیارد تومان رسید و رشد 89 درصدی را نسبت به مقطع مشابه سال قبل به ثبت رساند.

علت اصلی رشد زیان اعتباری ملل را می توان در بخشنامه بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ سود سپرده سرمایه گذاری ، و در نتیجه افزایش زیان واسطه گری مالی (زیان عملیاتی) این موسسه نسبت به دوره مشابه قبل جست و جو کرد.

در طبقه هزینه های موسسه نیز هزينه‌های اداری و عمومی و هزينه مطالبات مشکوک الوصول به ترتیب با افزایش 28 و 20 درصدی همراه گردید. هزینه مالی در این دوره تغییر چندانی نداشت.

مانده تسهیلات این موسسه در پایان خرداد ماه با رشد 4 درصدی نسبت به اسفند 1401 به رقم 39 هزار میلیارد تومان رسید.

حقوق صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری نیز در تاریخ یاد شده بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان بوده است که افزایش 30 درصدی را نسبت به پایان اسفند به ثبت رسانده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1