اپل مشغول آزمایش تراشه M3 مکس با ۱۶ هسته پردازشی و ۴۰ هسته گرافیکی است

انتظار می‌رود تراشه M3 مکس سال آینده میلادی همراه با نسل جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو اپل روی نسل بعدی تراشه‌های سری M برای مک‌ها کار می‌کند. حالا طبق گزارشی جدید، این کمپانی مشغول آزمایش تراشه M3 مکس است که جایگزین M2 مکس می‌شود و سال آینده میلادی در مدل‌های مختلف مک‌بوک پرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تراشه M3 مکس با 16 هسته پردازشی از راه می‌رسد

به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، نشانه‌های این تراشه توسط یک توسعه‌دهنده شخص ثالث مک در لاگ‌های تست مشاهده شده است. به نظر می‌رسد چیپ M3 مکس اپل به 40 هسته گرافیکی و 16 هسته پردازشی مجهز می‌شود که شامل 12 هسته قدرتمند و 4 هسته کم‌مصرف می‌شود.

اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، تراشه جایگزین M2 مکس هم در بخش هسته‌های پردازشی و هم هسته‌های گرافیکی پیشرفت می‌کند. درحال‌حاضر تراشه M2 مکس به 12 هسته پردازشی و 38 هسته گرافیکی مجهز شده است.

دستگاه مورد آزمایش اپل به 48 گیگابایت رم مجهز بوده است، بااین‌حال با توجه به اینکه نسل کنونی مک‌بوک پرو از حداکثر 96 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند، تراشه M3 مکس هم باید قادر به پشتیبانی از این میزان رم یا حتی بیشتر باشد.

تراشه‌های M3 اپل ازجمله مدل Max با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC تولید می‌شوند که نتیجه‌اش بهبود عملکرد و همچنین بهره‌وری انرژی بالاتر خواهد بود. اپل مشغول آزمایش این تراشه در یک مک‌بوک پرو قدرتمند با اسم رمز J514 است.

انتظار می‌رود خانواده تراشه‌های M3 حداقل دارای سه عضو باشد: چیپ M3 با 8 هسته پردازشی و 10 هسته گرافیکی، تراشه M3 پرو با 12 هسته پردازشی و 18 هسته گرافیکی و درنهایت هم مدل مکس.

انتظار می‌رود اپل در ماه اکتبر از اولین مک‌های مجهز به تراشه M3 رونمایی کند که احتمالاً شامل مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید می‌شود. مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید احتمالاً سال 2024 از راه می‌رسند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −    =  69