گسترش بانکداری باز در حساب های پس انداز

سازمان دیده بان FCA بانک ها را متعهد کرده که گسترش بانکداری باز در بازار پس انداز را برای حمایت از مشتریان بررسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تنظیم ‌کننده در گزارش خود درباره بازار پس ‌انداز، تأیید کرد که بانک‌ ها و جوامع ساختمانی متعهد شده ‌اند که چگونگی سرمایه ‌گذاری در بانکداری باز را برای حمایت از مشتریان پس ‌انداز حساب اعلام کنند.

این شامل انجام یک بررسی برای گزارش سال 2024 در مورد دامنه و فرصت ‌های قابلیت ‌های بانکداری باز است تا به مشتریان کمک کند تا با پول خود بهتر کار کنند.

اکثر محصولات پس انداز در حال حاضر خارج از چارچوب های به اشتراک گذاری داده و الزامات هستند.

این گزارش خاطرنشان کرد که ارائه داده‌ های پس ‌انداز «این پتانسیل را دارد که مصرف ‌کنندگان را به ‌روز کند و اطلاعات شخصی مرتبط را به‌ روز نگه دارد تا آن ها را قادر به تصمیم ‌گیری فعال در زمینه تغییر کند».

شلدون میلز، مدیر اجرایی مصرف کنندگان و رقابت در FCA، پس از انتشار گزارش FCA در بازار پس ‌انداز، در گفتگو با خبرنگاران گفت: «ما از بانک ‌ها خواسته ‌ایم تا به گسترش بانکداری باز در بازار پس ‌انداز توجه کنند».

بانکداری باز که در سال ۲۰۱۷ راه ‌اندازی شد، تلاشی برای تقویت رقابت در بانکداری خرده ‌فروشی از طریق وادار کردن وام دهندگان به ارائه اطلاعات مشتریان به شرکت ‌های شخص ثالث مورد اعتماد است.

این طرح در ژانویه سال جاری پس از اجرای الزامات نقشه راه بانکداری باز توسط شش بانک بزرگ در بریتانیا، وارد «مرحله جدیدی» شد. در ماه آوریل، رگولاتورها اعلام کردند که یک چارچوب نظارتی بلند مدت جدید برای «باز کردن» پتانسیل آن ایجاد خواهد شد.

از زمان راه اندازی، بیش از 7 میلیون مشتری جذب کرده است که 750000 نفر از آن ها کسب و کارهای کوچک یا متوسط هستند. با این حال، تا کنون فقط برای چند محصول مالی و به ویژه حساب های جاری اعمال شده است.

رگولاتورها در حال حاضر در حال بررسی گام ‌های بعدی در بانکداری باز هستند و تعیین می ‌کنند که یک تنظیم ‌کننده جدید چه شکلی خواهد داشت و کدام محصولات باید تحت اختیارات مالی باز قرار بگیرند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.cityam.com/banks-and-watchdog-exploring-expanding-open-banking-to-savings-accounts-to-boost-competition/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  −  14  =