سایت طاقچه از دسترس خارج شد

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از اختلال در سایت طاقچه خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، پس از حواشی و واکنش‌ها به انتشار تصویری از کارکنان پلتفرم «طاقچه» که با تحریم برخی ناشران مذهبی، سازمان‌ها و انتقاد وزیر ارشاد همراه شد، این پلتفرم با انتشار اطلاعیه‌ای سعی در توضیح ماجرا برای روشن‌شدن افکار عمومی و پایان دادن به حواشی ایجاد كرد. اما اطلاعیه ۳ بندی «طاقچه» نیز افاقه نکرد تا گمانه‌زنی‌ها درباره جلوگیری از فعالیت این پلتفرم بیش از پیش قوت بگیرد.

اما امروز مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعلام کرد که بر اساس اسناد بالادستی و در راستای «ساماندهی سکو‌های نشر کتاب دیجیتال» از فعالیت طاقچه ممانعت به عمل می‌آورد. این مرکز در اطلاعیه خود با اشاره به ماده ۲ قانون نحوه مجازات اشخاص که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند (مصوب سال ۱۳۸۶)، تصریح کرد که همه سکو‌های ارائه‌دهنده محتوا‌های فرهنگی مکلف به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و به دلیل اینکه سکوی ارائه‌دهنده کتاب‌های دیجیتال طاقچه تاکنون اقدام به دریافت مجوز‌های قانونی از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی این وزارتخانه نکرده، از فعالیت آن ممانعت به عمل می‌آورد.(اطلاعات آنلاین)

طاقچه چیست؟

طاقچه یک نرم‌افزار کاربردی کتابخوان الکترونیکی و فروشگاه برخط (آنلاین) است که از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرد و در سال ۱۳۹۳ به‌طور رسمی رونمایی شد. از جمله اهداف این نرم‌افزار سهولت در دسترسی قانونی به کتاب، کتاب صوتی، مجله و روزنامه‌ها به شکل الکترونیکی است. نرم‌افزار «طاقچه» در حال حاضر به شکل چندسکویی در سه نسخه اندروید، آی‌اواس و کتابخوان تحت وب ارائه می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  57