خبر مهم درباره افزایش قیمت نان در تهران

​معاون اقتصادی استانداری تهران گفت: هنوز برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان در تهران نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از منیبان، چند روز پیش، رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد از گرانی نان در خراسان رضوی خبر داد و اعلام کرد این تصمیم از طرف پایتخت گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. احمدرضا کشتگر در ادامه عنوان کرد: برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری تهران در واکنش به این خبر به همشهری آنلاین گفت: هنوز برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان در تهران نداریم.محمد علی‌مهری در مورد افزایش قیمت نان در مشهد هم بیان کرد: در مشهد همسان‌سازی نان اتفاق افتاده است. درواقع، در هر استانی ما دو نوع آرد نوع یک و نوع ۲ داریم که تفاوتشان فقط در قیمت‌ است و به همین دلیل قیمت نان نانوایی‌ها با هم فرق می‌کند در حالی که آردشان یکی است.

معاون اقتصادی استانداری تهران توضیح داد: برای مثال، در تهران در حال حاضر نان سنگک نوع یک ۲ هزار تومان و نان سنگک نوع دوم ۳ هزار تومان است یعنی این نان‌ها ۵۰ درصد با هم اختلاف دارند و نان نوع دو ۵۰ درصد گران‌تر ‌است در حالی که تفاوت فقط در قیمت آرد است. برای همین، بحث همسان‌سازی قیمت نان مطرح است که در مشهد این اتفاق افتاده است.

علی‌مهری افزود: البته در مشهد یک بخشی هم افزایش قیمت اتفاق افتاده و قیمت برخی نان‌ها بالا رفته که باید این را در نظر داشت که نانوایان از سال ۹۹ افزایش قیمت نداشتند.

این صحبت‌ها در حالی مطرح است که نانوایان مدت‌هاست عنوان می کنند که دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند و در حالی که همه هزینه‌ها از حقوق کارگر و اجاره‌بها و هزینه انرژی بالا رفته است قیمت نان ۳ سال است که ثابت مانده و افزایش پیدا نکرده و در این زمینه یکی از درخواست‌های نانوایان، اصلاح قیمت نان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10