کمک به چرخه تولید کشور با کنترل اضافه برداشت برخی از بانک‌ها

کارشناس اقتصادی گفت: افزایش تورم در کشور و موانع تولیدی را می‌توانیم ناشی از اضافه برداشت برخی از بانک‌ها بدانیم که حل این مشکلات در گروه رفع موضوع این اضافه برداشت‌ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاوش غیبی پور گفت: به طور کلی تورم دلایل مختلفی دارد که رشد بالای پایه پولی و نقدینگی از جمله دلایل مهم آن در شرایط فعلی محسوب می‌شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: موارد متعددی هم سبب رشد عوامل افزایش تورم می‌شود اضافه برداشت بانک‌ها از جمله عواملی است که سبب رشد پایه پولی می‌شود. بنابر این افزایش تورم در کشور، موانع اقتصادی موجود و موانع تولیدی را می‌توانیم ناشی از اضافه برداشت برخی از بانک‌ها بدانیم که حل این مشکلات نیز در گروه رفع موضوع این اضافه برداشت‌ها است.

او می‌گوید: با توجه به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است کنترل اضافه برداشت بانک‌ها در این زمینه بر کنترل تورم اثر گذار خواهد بود و زمانی که بتوانیم تورم را کنترل کنیم می‌توانیم به سمت رشد تولید گام برداریم و رشد تولید هم منجر به بهبود حرکت چرخه اقتصادی کشور می‌شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: بنا بر آمار اعلامی بیشتر اضافه برداشت‌ها برای 4 الی 5 بانک کشور است که با کنترل آن‌ها می‌توان اقتصاد کشور را پویا‌تر و عمق بیشتری به آن بخشید.

چهارشنبه هفته گذشته بود رئیس جمهور ابراهیم رئیسی در نشست هیات دولت گفت: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بدون تأخیر به اضافه برداشت برخی بانک‌ها رسیدگی کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  30