میزان افزایش حقوق بازنشستگان از این ماه اعلام شد/ نحوه افزایش

میزان افزایش حقوق بازنشستگان از این ماه اعلام شد/ جدول

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایلنا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​حقوق بازنشستگان1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشدبراساس گفته‌ی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شده است.
به این ترتیب، همسان‌سازی احتمالاً برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد رفت؛ اما سوال اصلی برای بازنشستگان کارگری این است که آیا این همسان‌سازی شامل حال بازنشستگان کارگری می‌شود؟مروتی (بازنشسته کارگری) در این رابطه می‌گوید: در دور قبل همسان‌سازی در سال ۹۹، دولت اعتبار جداگانه به صندوق‌های کشوری و لشگری اختصاص داد و با این اعتبار، حقوق بازنشستگان این صندوق‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت اما برای بازنشستگان کارگری از خزانه‌ی دولت بودجه تخصیص ندادند و آنچه با منابع تامین اجتماعی اجرا شد، نه همسان‌سازی که یک متناسب‌سازیِ بدون یال و دم و اشکم بود که بازنشستگان انتقادات بسیار به آن داشتند.

او ادامه داد: نمایندگان مجلس شورا باید جامعه‌ی هدف را در جریان این همسان‌سازی و جزئیات دقیق آن قرار دهند و بگویند سهم ۶۵ درصد از بازنشستگان کشور که مستمری‌بگیر صندوق تامین اجتماعی هستند، از آن چقدر است؟به گفته‌ی مروتی، اگر قرار باشد بازهم بازنشستگان کارگری از شمول طرح خط بخورند، بی‌عدالتی گسترده‌تر خواهد شد.

فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از قول مسئولان امر برای افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت خبر داد.

مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

برای دریافت فیش حقوقی میتونید به سایت tamin.ir مراجعه کنید. پاسخ مشاور: پس از دریافت حقوق به راحتی میتونید از سایت tamin.ir فیش حقوقی هر ماه را دریافت کنید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

نحوه ثبت نام و بازیابی گذرواژه در سیستم غیر حضوری :

– توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما( مستمری بگیر محترم) باشد. در غیر اینصورت جهت فعال سازی کاربری مراجعه به شعبه الزامی می باشد.

– در قسمت سوالات امنیتی میبایست هر سه سوال متفاوت را با پاسخ های متفاوت وارد نمائید.

– مستمری بگیر گرامی در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه ) خود دقت نمائید، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن بعهده شما می باشد.

– این خدمت رایگان و به صورت ٢۴ ساعته می باشد.

بازیابی گذرواژه:

درصورت فراموشی گذرواژه خود، همانطور که در شکل مشخص است کافیست پس از ورود به سیستم روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمائید

آموزش نحوه دریافت رمز همگام یا رمز فیش حقوقی همکاران

سامانه فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

نحوه ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سایت تامین اجتماعی

بازنشستگانِ (مستمری بگیران) تامین اجتماعی، از طریق سامانه تامین اجتماعی و با استفاده از کدملی می توانند فیش حقوقی خودشان را دریافت کنند.

برای مشاهده فیش حقوقی، داشتن نام کاربری و گذر واژه فعال در سامانه تامین اجتماعی الزامی است.

جزئیات نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی و ایجاد حساب کاربری و دریافت رمز عبور، به شرح زیر می باشد؛

گام اول:

برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید. سپس با انتخاب بخش ثبت نام خدمات غیرحضوری وارد صفحه ثبت‌نام شوید.

گام دوم:

با انتخاب صفحه ثبت نام، وارد صفحه زیر شوید. در این صفحه امکان ثبت نام اشخاص حقیقی و اتباع خارجی نیز فراهم شده است.

کافی است با انتخاب اشخاص حقیقی مراحل ثبت نام را آغاز کنید.

گام سوم:

در این مرحله بایستی کدملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

دقت داشته باشید حتما شماره همراه باید منطبق با کد ملی فرد باشد و الا سیستم اجازه ورود به مرحله بعدی را نمی‌دهد.

گام چهارم:

در این مرحله اطلاعات هویتی باید مطابق با اطلاعات شناسنامه فرد ثبت شود در غیر این صورت با پیغام زیر رو به رو می‌شوید.

گام پنجم:

در این مرحله آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  24