کدام شرکت بانک‌های بزرگ دنیا را حسابرسی می‌کند؟

بر اساس گزارش ‌ها، EY پس از تصاحب Credit Suisse توسط UBS همچنان به عنوان حسابرس UBS باقی خواهد ماند، زیرا این شرکت که یکی از چهار شرکت بزرگ حسابرسی است و یکی از قراردادهای با ارزش در بخش بانکی را به دست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فایننشال تایمز گزارش داد که با توجه به مقیاس این قرارداد، ممیزی شامل کارکنان چندین کشور می شود.

طبق این مقاله، EY حدود 25 سال حسابرس UBS خواهد بود و پس از بررسی حساب های 2023 مشتری فعلی Credit Suisse، به همراه شرکت رقیب یعنی PwC، مسئولیت این بانک بزرگ را از سال آینده بر عهده خواهد گرفت.

وام دهندگان سوئیسی در اوایل سال جاری به صورتی فوری ادغام شدند. این قرارداد به طور رسمی در 12 ژوئن تکمیل شد، اما این ادغام بزرگ هنوز از طریق مسائل یکپارچه سازی، از جمله در مورد کارکنان، مورد بررسی قرار می گیرد.

چه کسی UBS و Credit Suisse را حسابرسی می کند و چقدر حقوق می گیرند؟

گزارش ‌های سالانه نشان می ‌دهد که EY که به تازگی سعی کرد شرکت را به دو کسب ‌و کار مجزا تقسیم کند تا از تضاد منافع که می‌ تواند از مشاوره سودآور برای مشتریان حسابرسی جلوگیری کند، سال گذشته 70 میلیون دلار برای حسابرسی UBS صورت‌ حساب پرداخت کرد. حسابرسی اعتبار سوئیس PwC 90 میلیون دلار ارزش داشت.

دیگر مشتریان حسابرسی بانکی EY شامل BNP Paribas و Deutsche Bank هستند، اما این شرکت همچنین کارهای مشاوره ای را برای Credit Suisse از جمله در مورد کنترل های ضد پولشویی در کسب و کارهای آسیایی انجام داده است.

PwC از سال 2020، یک دوره پرنوسان برای بانک ها، حسابرسی کردیت سوئیس را انجام داده است، و امسال زمانی که گزارش سالانه که با تاخیر ارائه شد و «نقاط ضعف مادی» را در کنترل های گزارشگری مالی نشان داد، در کانون توجهات قرار گرفت.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.fnlondon.com/articles/ey-scores-major-audit-contract-after-ubs-credit-suisse-merger-20230717

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  −  68  =