پیشروی لاجیتک در بازار لوازم جانبی بازی

برخی منابع خبری می گویند لاجیتک با مبلغی نامشخص شرکت Loupedeck را که شرکت سازنده دستگاه کنسول ویرایشگر self-titled و مورد علاقه توسط استریمرها و حرفه‌ای‌های خلاق است، را خریداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تکناک، این یکی از قدم‌های اخیر لاجیتک برای کسب گسترده‌ترین بازار در برابر شرکت‌های رقیب مانند Elgato است، که در سال ۲۰۲۱ شرکتی به نام Mevo را که یک شرکت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دوربین برای استریم است را خریداری کرد.

هدف از شراکت بین Logitech و Loupedeck، ارائه “تجربه‌ای بیشتر برای خالقان” عنوان شده است که ممکن است به دستگاه‌های کنسول لوپدک دسترسی آسان‌تر به پیش‌فرض‌های ویژه و بهبود یافته در ادغام با Streamlabs (پلتفرم استریمینگی که لوجیتک در سال ۲۰۱۹ آن را خریداری کرده بود) را ارائه دهد.

Loupedeck در ابتدا به عنوان ویرایشگر Lightroom شروع به کار کرد، قبل از اینکه پروژه با حمایت Indiegogo به سمت کنسول های پیشرفته تری برای حرفه ای های خلاق حرکت کند. طراحان سابق نوکیا در ایجاد Loupedeck کمک کردند و در سال های اخیر دستگاه های Loupedeck و Loupedeck Live S را راه اندازی کرد دستگاه هایی که برای رقابت مستقیم با Stream Deck شرکت Elgato طراحی شده اند. حتی Razer هم مجوز سخت افزار و نرم افزار Loupedeck را برای کنترلر Stream خود به دست آورده است.

در سال های اخیر، Logitech و Corsair هر دو در تلاش بوده‌اند تا شرکت‌های تولید کننده لوازم جانبی بازی را خریداری کنند. به علاوه از Streamlabs، Logitech  پیش از این، شرکت‌های Blue Microphones و سازنده هدست بازی Astro را نیز خریداری کرده است. لاجیتک همچنین به تازگی برای از بین بردن برند Blue Mic به فروش محصولات Yeti و Astro تحت برند Logitech G پرداخته است. Corsair همچنین در حال حاضر در حال خرید شرکت های متخصص در صفحه کلید مکانیکی Drop، شرکت تصویری Visuals by Impulse در سال ۲۰۲۱، سازنده کنترلر e-sports و سازنده کامپیوتر سازمانی Origin PC در سال ۲۰۱۹ است.

Logitech اعلام کرده است که اکنون قصد دارد به جامعه توسعه دهندگان قدرتمند و رو به رشد Loupedeck پیوند بخورد و با توجه به تخصص‌های تکمیلی مشترک، برای ادغام سخت افزار و نرم افزار با هم همکاری کنند. Loupedeck به مشتریان و شرکای موجود خود تضمین داده است که شرکت به مانند همیشه پشتیبانی و فعالیت خود را در آینده ادامه خواهد داد.

از آنجایی که اطلاعات دقیقی درباره نحوه برخورد Logitech با برند Loupedeck و ادغام آن با برنامه Logitech G مشخص نیست، در حال حاضر وضعیت مبهم است. اما به گفته Ujesh Desai، مدیرعامل Logitech G:  توانمندسازی ابزارهایی برای استریمرها، خالقان و گیمرها، یک شور و شوق مشترک بین Loupedeck و لاجیتک است. این دو شرکت با هم تمرکز خود را بر برداشتن تمام موانع برای اینکه آنها بدون هیچ محدودیتی بتوانند خلق، ویرایش و استریم کنند، قرار داده‌اند. این خریداری، محصولات لاجیتک را تکمیل کرده و اهداف نرم افزاری ما در امکان سازی صفحه کلید، ماوس و دیگر محصولات هوشمند و با شناخت محیط را تسریع می کند و تجربه بهتری برای مخاطبان در سراسر لاجیتک ایجاد می کند.

با توجه به اینکه Logitech برند Yeti و Astro را تحت برند اصلی خود یعنی Logitech G قرار داده است، منطقی است که این اتفاق در آینده نیز برای برند Loupedeck رخ دهد. در پاسخ به یک پرسش از سوی The Verge، نماینده Logitech به نام بن استارکی گفته است که شرکت Loupedeck به صورت معمول در آینده فعالیت خود را ادامه خواهد داد و هیچ برنامه طولانی مدتی برای این برند تدوین نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  50