مزایا و معایب بانکداری آنلاین چیست

بانک ‌هایی که فقط آنلاین هستند، مزایایی مانند نرخ ‌های بهره رقابتی را ارائه می‌ دهند، اما مشتریان ممکن است خدمات بی ‌سابقه ای را از دست بدهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانکداری آنلاین در واقعی ترین شکل خود به معنای انجام تجارت با یک بانک صرفا به صورت آنلاین است. این با انجام تجارت با یک بانک سنتی که خدمات بانکداری آنلاین ارائه می دهد متفاوت است. درباره نحوه عملکرد بانکداری آنلاین، مزایا و معایب بانکداری آنلاین و کارهایی که می توانید برای ایمن نگه داشتن سپرده های خود انجام دهید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بانکداری آنلاین چیست؟

برخلاف بانک ‌های سنتی، بانک ‌هایی که فقط آنلاین هستند شعبه ‌هایی را راه ‌اندازی نمی ‌کنند که بتوانید از عابر بانک و سایر پرسنل بانک کمک بگیرید. در عوض، مشتری یک بانک صرفا آنلاین وظایف بانکی را در وب سایت یا برنامه ای که با رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت به آن دسترسی دارد، انجام می دهد. این وظایف می تواند شامل واریز چک، انتقال پول و پرداخت قبوض باشد. علاوه بر این، مشتری معمولاً می ‌تواند از کارت نقدی برای واریز یا برداشت پول در دستگاه خودپرداز یا خرید آنلاین یا فروشگاه‌ ها استفاده کند.

محصولات مالی که ممکن است یک بانک آنلاین به صورت آنلاین ارائه دهد شامل حساب های جاری، حساب های پس انداز، گواهی سپرده و وام است.

شرکت تحقیقات بازار J.D. Power گزارش می دهد که بیش از یک چهارم آمریکایی ها (27 درصد) از یک بانک فقط آنلاین استفاده می کنند. مطالعه ‌ای در سال 2023 توسط J.D. Power نشان داد که رضایت مشتریان از بانک‌ های فقط آنلاین به لطف امتیازهای بالا برای نرخ ‌های بهره رقابتی و سهولت مدیریت حساب ‌ها و انتقال پول «به طور پیوسته در حال افزایش است».

مزایای بانکداری آنلاین

در مورد انجام تجارت با یک بانک فقط آنلاین چیزهای زیادی وجود دارد.

نرخ بهره بالقوه بالاتر

بانک ‌هایی که فقط آنلاین هستند معمولاً درصد بازدهی سالانه بالاتری را به حساب ‌های پس ‌انداز و سایر حساب ‌هایی که سود دریافت می ‌کنند، پرداخت می ‌کنند. گری زیمرمن، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم مدیریت نقدی MaxMyInterest.com، توضیح می دهد که بانک های فقط آنلاین قادر به انجام این کار هستند زیرا هزینه های نگهداری شعب فیزیکی را متحمل نمی شوند.

زیمرمن می‌ گوید: «سرمایه ‌گذارانی که می ‌خواهند از پول نقد خود محافظت کنند و در عین حال سود بیشتری کسب کنند، می ‌دانند که بانک ‌های آنلاین انتخاب هوشمندانه ‌ای هستند.

به طور بالقوه بدون هزینه

در برخی موارد بانک ‌های صرفا آنلاین هیچ کارمزدی دریافت نمی ‌کنند. قبل از افتتاح حساب، بررسی کنید و در صورت وجود، یک بانک صرفا آنلاین چه هزینه هایی را اعمال می کند. تنها در سال 2022، بانک‌ های ایالات متحده در مجموع 7/7 میلیارد دلار کارمزد را فقط برای تراکنش ‌های اضافه برداشت و ناکافب وجوه دریافت کردند.

سپرده ها بیمه می شوند

شرکت بیمه سپرده فدرال، سپرده ‌های بانک‌ های عضو را بیمه می ‌کند، و اداره اتحادیه اعتباری ملی، سپرده‌ های اتحادیه‌ های اعتباری اعضا را بیمه می ‌کند. این امر در مورد بانک ‌های سنتی و آنلاین و اتحادیه ‌های اعتباری صدق می ‌کند، به این معنی که پول صاحب حساب تا مبلغ مشخصی تحت پوشش قرار می گیرد.

به خاطر داشته باشید که بیشتر، و نه همه بانک ها و اتحادیه های اعتباری بیمه فدرال هستند.

برنامه های موبایلی قوی

بانک ‌هایی که فقط آنلاین هستند ممکن است برنامه‌ های تلفن همراه با ویژگی ‌های بهتر نسبت به برنامه‌ های بانک ‌های سنتی داشته باشند. به عنوان مثال، یک برنامه بانکی صرفا آنلاین ممکن است شامل ابزارهای مدیریت مالی باشد که امکان پس انداز خودکار یا سرمایه گذاری خودکار را فراهم می کند.

معایب بانکداری آنلاین

برخی از معایب بانکداری آنلاین وجود دارد که باید قبل از افتتاح حساب در نظر بگیرید.

بدون شعبه فیزیکی

بانک ‌هایی که فقط آنلاین هستند شعبه‌ هایی را راه ‌اندازی نمی ‌کنند که بتوانید در آن تجارت کنید. برای برخی از مشتریان بانکی، این مشکلی نیست. اما برخی دیگر ممکن است به دلیل ناتوانی در چت، با عابر بانک یا سایر متخصصان بانکی یا دسترسی به خدماتی که ممکن است به صورت آنلاین در دسترس نباشند (مانند دریافت چک صندوقدار یا اجاره صندوق امانات) به مشکل بر بخورند.

کیت سالیوان، معاون بازاریابی و ارتباطات در بانک تعاون، خاطرنشان می ‌کند که برخی از بانک ‌های سنتی همان خدمات آنلاینی را ارائه می‌ دهند که بانک ‌های تماما آنلاین ارائه می دهند، اما همچنان شعبه ‌هایی دارند که می ‌توانید به آنها مراجعه کرده یا تماس بگیرید. بانک سالیوان چهار شعبه در منطقه بوستون دارد.

دسترسی به ATM متفاوت است

هنگامی که مشتری یک بانک صرفا آنلاین هستید، باید با سیاست بازپرداخت کارمزد ATM بانک خود آشنا باشید. برخی، اما نه همه، تنها بانک‌ های آنلاین متعلق به شبکه‌ های خودپرداز هستند که تراکنش ‌های بدون کارمزد را ارائه می ‌کنند.

همه بانک های آنلاین یکسان نیستند

مصرف کنندگان ممکن است مهارت بانکداری بانک های صرفا آنلاین را زیر سوال ببرند. چرا؟ زیرا برخی از این بانک ها از نظر فنی بانک نیستند. در عوض، آنها شرکت های فناوری مالی هستند که خدمات بانکی آنها توسط یک بانک سنتی پشتیبانی می شود.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://money.usnews.com/banking/articles/pros-and-cons-of-online-banking

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ⁄  1  =