رشد ۴۵ درصدی تراکنش های شاپرک در اردیبهشت ۱۴۰۲

مبلغ و تعداد تراکنش های سامانه شاپرک اردیبهشت ماه امسال روندی افزایشی داشته است. بررسی ها نشان می دهد تعداد تراکنش های شاپرک در دومین ماه سال 1402 در حدود 4 میلیارد و 147 میلیون تراکنش بوده و مبلغ آن 45 درصد بیشتر از سال پیش شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، روند صعودی تعداد و مبلغ تراکنش‌های سامانه شاپرک در سال منتهی به اردیبهشت 1402، ادامه‌دار بوده که به عقیده برخی کارشناسان سهمی از این افزایش می‌تواند ناشی از تورم نیز باشد.

رشد 45 درصدی تراکنش های شاپرک در اردیهبشت 1402

تراکنش‌های شاپرک در اردیبهشت سال جاری به روند صعودی خود ادامه داده است. به طوریکه مبلغ کل آن در اردیبهشت 1402 به 967 همت رسیده که نسبت به تراکنش‌های اردیبهشت سال گذشته که حدود 667 همت ثبت شده بود، نزدیک به 45 درصد رشد کرده است. از لحاظ مقداری در این دوازده ماه، حدودا 300 همت به تراکنش های اردیبهشت ماه افزوده شده است.

 

بررسی هانشان می دهد در دومین ماه بهاری سال گذشته، رشد نقطه به نقطه تراکنش های اردیهبشت ماه برابر با 39 درصد بوده و در این مدت حدودا 6 واحد درصد از این رشد کمتر شده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان، بخشی از رشد کل مبلغ تراکنش ها ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و تورم است. درحالیکه رشد سطح عمومی قیمت‌ها در اردیبهشت سال جاری حدود 54 درصد ثبت شده بود. به عبارت دیگر رشد مبلغ تراکنش ها در این مدت حدودا 9 واحد درصد کمتر از شاخص قیمت مصرف کننده بوده است.

البته برای بررسی دقیق افزایش یا کاهش در فروش بهتر است که به‌جای استفاده از تورم کل، از افزایش در قیمت کالاهایی استفاده شود که سهم زیادی در تراکنش‌ها دارند.

بررسی تعداد تراکنش های ثبت شده دراین مقطع نیز نشان می دهد، علاوه بر رشد مبلغ تراکنش ها، تعداد تراکنش‌ها نیز حدود 17 درصد افزایش یافته و تعداد آن بالغ بر 4 میلیارد و 147 میلیون تراکنش رسیده است. این رشد تقریبا در سطح رشد نقطه به نقطه ثبت شده در اردیبهشت ماه سال گذشته بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  +    =  33