افت اندک شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۲۴ تیر) با ۵۱۳ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۷۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شاخص هم‌وزن با سه ‌هزار و ۲۹۵ واحد افزایش به ۷۲۸ هزار و ۱۲ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۹۰۱ واحد رشد به ۴۱۹ هزار و ۸۹۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۵ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال معامله شد.

‌ فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۱۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۸۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۹۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۷۳ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۳۲۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۴۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۹۶ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۹۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۴۵ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۵۴ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۴۵۲ واحد و شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۳۸۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، ایران خودرو (خودرو)، بانک ملت (وبملت)، سایپا (خساپا)، کمک فنر ایندامین (خکمک)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۳ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۶۹۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در روز جاری بیش از ۱۷۸ واحد افزایش داشت و به ۲۷ هزار و ۱۸۶ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۲۳۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پلیمر آریاساسول (آریا)، ایران خودرو دیزل (خاور) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنایع گلدیران (گلدیرا)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  28  =  33