چکنو بانک صادرات چه خدماتی به کسب و کارها می‌دهد؟

امروزه نقش کسب‌وکارهای نوپا در ایجاد انگیزه برای جوانان و اشتغالزایی بر کسی پوشیده نیست. این کسب‌وکارها که با تکیه بر دانش روز و سرمایه‌های انسانی کشور ایجاد می‌شوند، بی‌شک نیازمند حمایت همه جانبه از سوی نهادهای دولتی و خصوصی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اخبارپول، باید توجه داشت، یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی و اجتماعی در جوامع توجه و حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و حتی نوپا است. در این میان، بانک‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند با حمایت از بخش اشتغال این دسته از کسب‌وکارها را به سمت توسعه سوق داده، منجر به رشد آنها و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور شوند.

بانک‌ها می‌توانند با ایجاد بستری امن و مناسب به گسترش کسب‌وکارها کمک کرده تا آنها نیز بتوانند به مشتریان خود سرویس‌های خاص و مناسب ارائه کنند. از جهت دیگر، بانکها حتی می‌توانند شریک تجاری این دسته از کسب‌وکارها شده و از این طریق هزینه‌های خود را تامین کنند.
بنابراین ایجاد بسترمناسب برای فعالان اقتصادی، فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها علاوه بر اشتغالزایی، توسعه اقتصادی، ایجاد امید و انگیزه در جوانان و… می‌تواند به لحاظ اقتصادی برای بانک‌ها نیز مفید باشد.

از طرفی حمایت بانک‌ها منحصر به تسهیلات‌دهی یا ایجاد فضای کار برای استارتاپ‌ها (همچون سبک و سیاق گذشته) نمی‌شود. بلکه می‌توانند محصولات خود را به گونه‌ای طراحی کنند که بتواند به کسب‌وکارهای نوین خدمات جداگانه و ویژه‌ای ارائه دهد.

چکنو، دستیار خوب کسب و کارهای نوپا
چکنو بانک صادرات، یک محصول نوین است که برای گذر از دنیای سنتی چک و بانکداری عرضه شده و بر همین اساس، با کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپی، پیوندی ذاتی دارد.
چکنو یک محصول دیجیتال بانکی است و ازآنجاکه به دلیل حذف چک کاغذی، سرعت و امنیت تبادلات مالی تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار را افزایش می دهد، می تواند در اشتغالزایی و افزایش تولید کشور موثر باشد.

از طرفی، استارتاپ‌ها به لحاظ ماهیت وجودی خود، عموما به دنبال فرایندهای سریع هستند و بر همین اساس، آمادگی آن را دارند که فعالیت‌های خود را مبتنی بر فناوری اطلاعات پیش ببرند که در این میان چکنو، یک ابزار مبتنی بر فناوری اطلاعات است که می تواند ضمن کاهش هزینه های آنان، ریسک کسب و کارشان را نیز کاهش دهد.
اما چکنو چه ظرفیت‌هایی برای کسب و کارهای نوپا ایجاد می‌کند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به گروهی از کسب‌وکارها که در حوزه پخش محصول فعال هستند، اشاره کرد.
به این صورت که این دسته از مشاغل، برای جمع آوری وجوه خود نیازمند دریافت چک از مشتری هستند و همانطور که می‌دانیم، چک فیزیکی همواره با ریسک‌های زیادی از جمله سرقت، جعل، مفقودی و … روبرو است که چکنو به دلیل ظرفیت منحصر به فرد خود می‌تواند این ریسک‌ها را حذف و به کسب‌وکارهای نوپا در تسویه مطالبات خود کمک کند.
از سوی دیگر، گروهی از کسب‌وکارها نیز وجود دارند که محصولات خود را به صورت اقساطی به فروش رسانده و درمقابل از مشتری چک فیزیکی دریافت می‌کنند. این دسته مشاغل نیز می‌توانند از ظرفیت‌های چکنو بانک صادرات جهت کاهش چشمگیر ریسک استفاده کنند.

مزیت دیگر چکنو برای کسب‌وکارها سرعت بالای نقدشوندگی و امکان دریافت و وصول مبلغ چک در ساعات غیر اداری است. همانطور که می‌دانید، چک‌های فیزیکی فقط در ساعات اداری بانک ها امکان نقد شدن را دارند. اما چکنو هرگز با این محدودیت مواجه نبوده و در هر ساعت از شبانه روز امکان صدور و انتقال به حساب ذینفع را دارد. این مزیت، خصوصا برای کسب و کارهای نوپا که به نقدینگی نیاز دارند، کاملا مناسب است.

علاوه بر این، ازآنجا که چکنو نیازمند تایید فرستنده و گیرنده در سامانه صیاد نیست، فرایند صدور و پرداخت آن نیز ساده‌تر و سریعتر است. به همین دلیل، سرعت بالاتری در نقدشوندگی دارد.

چکنو همچنین ریسک اعتباری کسب‌وکارها را کاهش می‌دهد، چراکه در هنگام صدور هر برگ چک، اعتبار صادرکننده ازجهت نداشتن چک برگشتی بررسی می‌شود؛ درصورتیکه این امکان در چک‌های کاغذی میسر نیست.

کسب‌وکارها چطور برای دریافت چک الکترونیک بانک صادرات اقدام کنند؟
اگر کسب‌و‌کارهای نوپا جزو اشخاص حقیقی و مشتری بانک صادرات هستند و نزد بانک حساب جاری دارند، امکان صدور و دریافت چکنو در بستر همراه بانک صادرات برای آنها فراهم است. سایر فعالان حوزه استارتاپی که در بانک صادرات دارای حساب نیستند، می توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور و افتتاح حساب جاری، از این خدمت نوین بانکی استفاده کنند.

درصورتیکه کسب و کارهای نوپا به عنوان شخص حقوقی فعالیت می‌کنند و در بانک صادرات دارای حساب هستند، در حال حاضر امکان دریافت چک برای آنها فراهم بوده و در آینده نزدیک، امکان صدور چک نیز برای آنها فراهم شود.

از آنجاکه مشتریان حقوقی برای صدور چکنو نیازمند احراز هویت و امضای دیجیتال هستند، بانک صادرات ایران در راستای مشتری‌مداری و ارائه خدمات بهتر، این امکان را دارد که در این مرحله، فرایند احراز هویت و امضای دیجیتال تعدادی از مشتریان ویژه خود را برای آنان تسهیل کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =