پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲

ترس و خشم، این روز‌ها در تصمیمات سهامداران مشخص است. روز سه‌شنبه در حالی بازار بی‌اعتنا به سیگنال خودرویی‌ها سقوطی 30 هزار واحدی را تجربه کرد که انتظار می‌رفت خبر افزایش قیمت محصولات گروه بهمن، کف شاخص کل را حمایت کند تا شاخص به سمت بالا بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، فشار فروش‌ها در بازار روز سه‌شنبه به قدری بالا بود که سیگنال مثبت افزایش 30 درصدی قیمت محصولات گروه بهمن هم نتوانست جلو روند کاهشی سهام این شرکت و شاخص کل را بگیرد.

معاملات بورس روز سه‌شنبه در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت شدید 30 هزار و 160 واحدی که معادل 1.4 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات سه‌شنبه در سطح دو میلیون و 128 هزار واحدی ایستاد.

افت 30 هزار واحدی شاخص کل در حالی‌ست که در بازار سه‌شنبه حمایت‌هایی از نماد‌های شاخص‌ساز صورت گرفت. این موضوع باعث شد تا نماگر اصلی تالار شیشه‌ای خیلی کمتر از واقعیت پرتفوی اشخاص، منفی بخورد.

برعکس روزهای پیشین که اوضاع در سهام کوچک و متوسط بازار بهتر‌ بود، سقوط اعداد در این بخش بازار شدیدتر بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن با کاهش 1.88 درصدی به سطح 746 هزار و 586 واحدی رسید.

بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام 

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات سه‌شنبه را 14 میلیارد و 600 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد را هشت هزار و 310 میلیارد تومان نشان می‌دهد که شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی است.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس سه‌شنبه، خبر از خروج هزار و 737 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

ماجرای کاهش تولید ایران خودرو چیست؟

چند روز پیش اخباری مبنی بر توقف تولید در برخی از خطوط ایران‌خودرو در چند رسانه و فضای مجازی منتشر شد که روابط‌ عمومی ایران‌خودرو در واکنش به این اخبار توضیحاتی ارائه و تلویحا افت شدید و حدود ۳۰ درصدی تولید در این گروه صنعتی را تایید کرد.

شرکت ایران‌خودرو در واکنش به این خبر، اعلام کرد: «گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن رد هر گونه اخبار نادرست و غیرموثق در خصوص توقف تولید، بر ادامه روند تولید با میانگین روزانه بیش از دو هزار دستگاه خودرو تاکید دارد.»

این تکذیب در حالی بود که بررسی میزان تولید این شرکت در برهه زمانی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، ایران‌خودرو به طور میانگین روزانه سه هزار دستگاه تولید می‌کرده است. بنابراین می‌توان از این تکذیبیه نتیجه گرفت که کاهش میزان تولید در محصولات اتفاق افتاده است. این خبر ممکن است جو فروش جدیدی در بازار ایجاد کند که شاخص کل را به سمت اعداد پایین‌تر هل می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه

شاخص‌ کل مدتی بود که در فاز رنج به سر‌ می‌برد. هفته گذشته چهار روز هفته به طور متوالی مثبت بود و این هفته شاخص، تا به اینجای کار بیش از مسیر صعودی را که پیموده بود، بازگشته است. در تحلیل تکنیکال شاخص کل، شکست الگوی مثلث بازشونده (الگوی شیپور) از طرف کف مشخص است. در گزارش پیشین یاد شد، شاخص کل از هر سمتی که از این الگو خارج شود، مسیر احتمالی خود را مشخص خواهد کرد.

در حال حاضر شاخص‌کل در آستانه لمس ارتفاع دو میلیون و 103 هزار واحدی قرار دارد که سقف مرداد‌ماه سال 99 است. پس از عبور شاخص کل از این سقف، حال محدوده مذکور تبدیل به یک سطح حمایتی برای شاخص کل شده است. با توجه به در پیش بودن این حمایت، انتظار می‌رود بازار روز پایانی هفته سوم تیرماه با افزایش تقاضا و ظهور بخشی از خریداران پرریسک همراه شود.

همچنین در صورت از دست رفتن این محدوده حمایتی، تراز 61.8 فیبوناچی اکسپنشن رسم شده که محدوده دو میلیون و 75 هزار واحد را نشان می‌دهد، می‌تواند در نقش یک سطح پرپتانسیل ظاهر شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  4  =