سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری گوگل، هاب فین تک هند را تقویت می کند

در حالی که جهان مسیر خود را در عصر دیجیتال طی می کند، یک کشور در اکوسیستم فین تک جهانی که به سرعت در حال گسترش است، سونامی به راه انداخته است. این کشور به لطف همگرایی چندین عامل حیاتی (جمعیت جوان و آگاه از فناوری، سیاست ‌های حمایت ‌کننده دولتی و یک اکوسیستم کارآفرینی نوآور)، نقش مهمی در چشم‌ انداز فناوری بین ‌المللی ایفا کرده است. در همین حال ساندار پیچای رئیس گوگل در دیدار با نخست وزیر هند گفته که گوگل 10 میلیارد دلار در صندوق دیجیتالی سازی هند سرمایه گذاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هند، سومین مرکز بزرگ فین ‌تکی جهان است که همچنان به پیشرفت خود ادامه می ‌دهد و بر موقعیت خود به ‌عنوان بازیگری حیاتی در این زمینه رو به رشد تاکید می ‌کند.

از سال 2022 تا 23، شرکت ‌های فین ‌تک هندی نرخ پذیرش قابل ‌توجه 87 درصدی را ثبت کردند که 23 درصد از میانگین جهانی بیشتر بود. این ارقام، همانطور که توسط نظرسنجی اقتصادی انجام شده توسط دولت هند گزارش شده است که شاهدی بر رشد فین تک این کشور است.

علاوه بر این، داده های بانک مرکزی هند (RBI) نشان می دهد که تنها در ژانویه 2023، 600 میلیارد دلار از طریق 128 میلیون تراکنش پرداخت دیجیتال خرده فروشی انجام شده است. این اعداد نشان دهنده پذیرش رو به رشد راه حل های مالی دیجیتال در بین مصرف کنندگان هندی است.

ساندار پیچای رئیس گوگل در دیدار با نخست وزیر هند گفته که گوگل 10 میلیارد دلار در صندوق دیجیتالی سازی هند سرمایه گذاری می کند.

تعهد گوگل به بخش فین‌تک هند فراتر از سرمایه‌گذاری‌های پولی است. این شرکت چهار حوزه کلیدی را در صندوق دیجیتالی سازی Google برای هند ترسیم کرده است – امکان دسترسی مقرون به صرفه به اطلاعات به زبان های مادری، توسعه خدمات منحصر به فرد برای پاسخگویی به نیازهای خاص هند، کمک به کسب و کارها در سفر تحول دیجیتال، و استفاده از فناوری و هوش مصنوعی برای رفاه اجتماعی.

چشم انداز فین تک هند

ظهور بخش فین‌تک در هند را می‌ توان به ابتکارات دولتی با هدف ترویج جامعه بدون پول نقد و افزایش نفوذ اینترنت در مناطق شهری و روستایی این کشور نسبت داد.

علاوه بر این، دولت اقدامات پیشگیرانه ای را برای تصویب قوانینی برای محافظت از حریم خصوصی و داده های کاربران انجام داده است، بنابراین اعتماد و اطمینان بیشتری را در تراکنش های مالی دیجیتال در میان مصرف کنندگان تقویت می کند.

طرحی برای آینده دیجیتال

برنامه هند دیجیتال، که توسط دولت هند آغاز شده است، گامی به سوی تحقق آینده دیجیتال هند است. این ابتکار که در سال 2015 راه اندازی شد، با هدف توانمند سازی دیجیتالی هر شهروند هندی با ارائه خدمات و اتصال اینترنتی مقرون به صرفه است.

این برنامه بر سه حوزه دید اولیه تمرکز دارد. اولین مورد ایجاد یک زیرساخت دیجیتالی قوی است که اینترنت پر سرعت را به عنوان یک ابزار کاربردی در نظر می گیرد و هویت دیجیتالی منحصر به فردی را برای هر شهروند ارائه می کند. هدف این زیرساخت تسهیل تراکنش های مالی دیجیتال و ارتقای فضای مجازی امن و مطمئن است.

چشم انداز دوم اجرای حکمرانی و خدمات یکپارچه بر اساس تقاضا است. این امر شامل یکپارچه سازی خدمات در بخش های مختلف دولتی و اطمینان از در دسترس بودن خدمات به صورت لحظه ای از طریق پلتفرم های آنلاین و تلفن همراه است.

علاوه بر این، تمام حقوق شهروندی باید در فضای ابری در دسترس قرار گیرد، تراکنش‌های مالی بدون پول نقد و استفاده از سیستم ‌های اطلاعات مکانی برای سیستم ‌های پشتیبانی تصمیم و توسعه در نظر گرفته شود.

سومین و آخرین حوزه چشم انداز در مورد توانمند سازی دیجیتالی شهروندان است. این موضوع شامل ارائه سواد دیجیتال جهانی، در دسترس قرار دادن منابع دیجیتال به زبان‌ های هندی و ایجاد بسترهای دیجیتال مشترک برای حکومت مشارکتی است.

از طریق برنامه هند دیجیتال، دولت هند در نظر دارد کشور را به یک اقتصاد دیجیتالی فراگیر و مبتنی بر دانش تبدیل کند. این زمینه مناسبی برای رشد فین‌ تک فراهم می ‌کند و به نقش فزاینده هند در چشم‌ انداز فناوری جهانی کمک می ‌کند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://fintechnews.sg/75652/fintech-india/google-us10-billion-investment-boosts-indias-fintech-hub/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

31  +    =  35