رشد ۲۱۵ درصدی فروش بیمه ملت در خرداد ماه/ نسبت خسارت باز‌هم پایین آمد

حق بیمه تولیدی بیمه ملت در خرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به خرداد ماه سال گذشته، ۲۱۵ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از باشگاه بیمه‌گران، بیمه ملت یکی از شرکت‌های صنعت بیمه کشور است که گزارش‌های مالی خود را به صورت شفاف و در دوره‌های زمانی یک ماهه منتشر می‌کند. این شرکت که در پایان دوره دو ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ رشد ۳۸ درصدی فروش را تجربه کرده بود، در پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ رشد ۸۱ درصدی فروش را به ثبت رساند و به حق بیمه‌ای معادل ۷,۷۷۶,۱۹۳ میلیون ریال دست پیدا کرد. فروش بیمه ملت در مدت مشابه سال گذشته، ۴,۲۹۵,۳۱۴ میلیون ریال بود.

این آمار نشان می‌دهد فروش بیمه ملت در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ از ۱,۰۲۰,۷۲۲ میلیون ریال به ۳,۲۱۱,۷۶۱ رسیده و رشد چشمگیر ۲۱۵ درصدی داشته است. اما نکته قابل مهم در صورت‌های مالی بیمه ملت، تکرار کاهش نسبت خسارت این شرکت در دوره جدید مالی است. بیمه ملت در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲؛ ۴,۷۲۱,۹۹۵ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است که وضعیت نشان می‌دهد نسبت خسارت این شرکت در دوره سه ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده و از ۷۴.۴ درصد در سال ۱۴۰۱، به ۶۰.۷ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

بررسی صورت‌های مالی منتهی به اردیبهشت ماه این شرکت نیز نشان می‌داد که بیمه ملتی‌ها با هدایت علیرضا یزدان‌دوست، نسبت خسارت خود را به خوبی کنترل کرده‌ و توانسته‌اند این نسبت را ۲۶.۲ درصد کاهش بدهند.

شاید یکی از مهمترین دلایل کاهش نسبت خسارت بیمه ملت را بتوان در ترکیب پرتفوی این شرکت جستجو کرد، جایی که این شرکت مجموع سهم رشته‌های پرریسک ثالث و درمان را در ترکیب پرتفوی از ۷۱ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۶۲ درصد در ۱۴۰۲ کاهش داده است.

به نظر می‌رسد با انتشار صورت‌های مالی ۱۴۰۲ بیمه ملت، سهامداران این شرکت در پایان سال، آماری درخشان‌تر از سال گذشته را شاهد خواهند بود. این شرکت در سال گذشته نیز توانسته بود با هدایت علیرضا یزدان‌دوست، سود پایان سال خود را از ۴۸۵,۱۹۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به رقم چشمگیر ۲,۰۹۵,۰۵۷ در سال ۱۴۰۲ افزایش دهد و رشد ۳۳۲ درصدی را به ثبت برساند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  6  =