پیش بینی بورس امروز ۱۰ تیر ۱۴۰۲

با اعلام خبر توقف مذاکرات میان ایران و امریکا و همچنین برکناری رابرت مالی از سمت نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران، سیگنال صعودی به بازار ارز داده شده است و انتظار می‌رود بازار سهام نیز در روزهای آتی متأثر از تغییرات قیمت دلار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دنیای معدن، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه حجم معاملات همچنان پایین بود و شاخص کل بورس تهران ریزش کرد.

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 10 تیر- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش 14 هزار و 807 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز 402 واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس  165 واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس 584 واحد کاهش پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 285 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 401 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 42 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 58 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار)، شرکت سامان گستر اصفهان (ثامان) و شرکت سیمان ایلام (سیلام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شخارک (شرکت پتروشیمی خارک)، کرازی (شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی) و پارسان (شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر)، شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) و شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 99 نماد صف خرید داشتند و 45 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 763 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افت 52 درصدی به 141 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز چهارشنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. هر دو شاخص از ابتدا روند نزولی پیدا کردند و تا پایان معاملات ریزش کردند.

با این حال در مجموع کل معاملات چهارشنبه، ارزش صف‌های خرید 622 میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود.

اما حجم معاملات پایین بود و ارزش معاملات خرد با کاهش 14 درصدی نسبت به روز قبل به 5 هزار و 770 میلیارد تومان رسید. همچنین شاهد خروج پول حقیقی برای نهمین روز متوالی و به میزان 256 میلیارد تومان بودیم. نمادهای کرازی، قنقش، کماسه، عالیس، خاور، خساپا، فملی، کالا، خزامیا و بپاس بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

روز چهارشنبه نمادهای بزرگ بازار؛ پارسان، شپدیس و فارس بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. در مقابل، نمادهای وبملت، فملی و غکورش شاخص را بالا کشیدند.

از سوی دیگر سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین 24 میلیون و 400 هزار تومان و میانگین سرانه فروش 26 میلیون و 300 هزار تومان بود.

بنابراین بازار در روزی که حجم معاملات پایین بود و خروج پول بیش از ورود پول است، با ریزش اغلب نمادها و افت شاخص‌ها همراه بود.

اما با اعلام خبر توقف مذاکرات میان ایران و امریکا و همچنین برکناری رابرت مالی از سمت نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده در امور ایران، سیگنال صعودی به بازار ارز داده شده است و انتظار می‌رود بازار سهام نیز در روزهای آتی متأثر از تغییرات قیمت دلار باشد. با این حال به نظر می‌رسد بازار توان صعود را از دست داده و باید در انتظار تحولات آتی باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  2  =