افزایش سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان برنامه هفته توسعه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح رسمی نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال تا پایان برنامه هفته توسعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عیسی زارع پور در مراسم افتتاح رسمی نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ در جمع خبرنگاران گفت: دولت برای بهتر شدن آینده اقتصاد دیجیتال در کشور در برنامه هفتم توسعه کشور برنامه خوبی پیش بینی کرده است که افزایش سهم اقتصاد دیجیتال یکی از آنهاست.

وی افزود: هدف گذاری که صورت گرفته به این صورت است که سهم اقتصاد دیجیتال که در حال حاضر حدود ۷/۸ درصد است به ۱۵ درصد تا پایان برنامه هفتم توسعه برسد بنابراین دولت یک برنامه منسجم پیشبینی کرده و یکی از سرفصل های اصلی برنامه توسعه اقتصاد دیجیتال است.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در ادامه گفت: وزارت ارتباطات باید در شش ماه سند توسعه اقتصاد دیجیتال کشور را در قالب مصوباتی که درشورای عالی فضای مجازی وجود داشته تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها مکلف شدند در سال اول برنامه توسعه یعنی از شهریور امسال تا شهریور سال آینده برنامه هوشمند سازی تحول دیجیتال و و توسعه اقتصاد دیجیتال در بخش خودشان را تهیه کنند و به تصویب هیئت وزیران برسانند.

زارع پور افزود: در این برنامه باید به فناوری‌های جدید مثل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و غیره توجه شود و وزارت ارتباطات باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

گفتنی است، بیست‌و ششمین نمایشگاه الکامپ بعد از چهار سال امروز ساعت هشت صبح در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه، ٧ تیرماه ادامه دارد و در کنار حضور غرفه‌ ها، پنل های گفتگو محور با حضور فعالان و کارشناسان حوزه آی‌ تی، اقتصاد دیجیتال، رمزارز، هوش مصنوعی، بورس، جامعه‌ شناسی، آموزش، رگ‌تک و… برگزار می‌ شود.

بانکداری آینده و بیمه داری نوین نیز به همراه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و ریسک نیوز در سالن 38 با ارائه پنل های متفاوت میزبان علاقه مندان و فعالان حوزه فناوری های مالی خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  3  =