تصمیمات سیاستگذاران مانع توسعه کسب و کارها می شود

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه سیاستگذاران از فناوران جوان عقب تر هستند گفت: زمانی که جوانان نوآوری را ارائه می دهند سیاستگذاران دستور العمل هایی صادر می کنند که موجب نابودی کسب و کارها می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر محمدعلی رستگار، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، در پنل تخصصی نقش راهبران در سیاستگذاری کارا و اثرگذار اقلیم نوآوری که در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ و در غرفه بانکداری آینده برگزار شد، با تاکید بر اینکه صنعت بانکداری از همه صنایع دیگر متفاوت است، افزود: خصلت بانکداری، خلق پول است به همین دلیل در سالیان متمادی در صنعت بانکداری بیشتر توجه ها معطوف به مدیریت بانکداری به گونه ای که تصمیم گیری ها به اقتصاد کلان لطمه ای وارد نکند، بوده است.

وی با بیان اینکه هر سیستمی در بانکداری با بخشی از ریسک همراه است، اظهار کرد: زمانی که نوآوری در بانکداری ایجاد می شود منظور به کار گیری فناوری هایی چون فین تک ها و غیره است که در صنعت بانکداری به کار گرفته می شود.

رستگار با اشاره به توسعه فناوری های حوزه صنعت بانکداری یادآور شد: بانک ها در مواجهه با این فناوری ها نمی توانند منفعل باشند؛ چرا که زمانی بانکی، نوآوری خاصی را در ارائه خدمات خود بهره می برد به معنای جذب بخشی از مارکت است و می تواند مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، ادامه داد: این در حالی است که با بزرگ شدن حوزه های نواوری بانکداری، مساله امنیت شبکه در این صنعت بسیار جدی تر می شود و هر چه به سمت فناوری های پیشرفته تر در این حوزه حرکت شود، ریسک های جدیدی برای صنعت بانکداری ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینده توسعه نوآوری ها در این صنعت خاطر نشان کرد: با توسعه نوآوری ها در آینده شعب بانک ها کاهش خواهد یافت و در زمانی که مردم برای پرداخت قبوض خود در صف های طولانی بانک ها منتظر می ماندند ولی امروزه به راحتی با موبایل قابل پرداخت است.

رستگار با اشاره به حضور جوانان خلاق و نوآور در کشور، یادآور شد: هموراه سیاستگذاران از فناوران عقب تر هستند و زمانی که جوانان اقدام به ارائه نوآوری می کنند، سیاستگذاران اقدام به تصمیم سازی هایی می کنند که موحب نابودی کسب و کارها می شود.

گفتنی است، بیست‌ و ششمین نمایشگاه الکامپ بعد از چهار سال امروز ساعت هشت صبح در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه، ٧ تیرماه ادامه دارد و در کنار حضور غرفه‌ ها، پنل های گفتگو محور با حضور فعالان و کارشناسان حوزه آی‌ تی، اقتصاد دیجیتال، رمزارز، هوش مصنوعی، بورس، جامعه‌ شناسی، آموزش، رگ‌تک و… برگزار می‌ شود.

بانکداری آینده و بیمه داری نوین نیز به همراه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و ریسک نیوز در سالن 38 با ارائه پنل های متفاوت میزبان علاقه مندان و فعالان حوزه فناوری های مالی خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  +    =  82