آتش‌بس در بازار سکه

با اعلام آتش‌بس داخلی در روسیه و عقب‌نشینی گروه واگنر و توقف پیشروی این گروه شبه‌نظامی به سمت مسکو، تحلیلگران بازار سکه در ایران گفتند که قیمت سکه امامی دیروز به صورت هیجانی بالا رفته بود و احتمال دارد که امروز نزولی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، شب گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند که پریگوژین – فرمانده گروه مزدوران نظامی واگنر – پیشنهاد لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاورس برای توقف و عدم پیشروی به سمت پایتخت روسیه و در عوض برداشتن گام‌های بیشتر برای تنش‌زدایی را پذیرفته است.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بازار سکه شب گذشته با اشاره به این خبر نظرات مختلفی برای بازار سکه امروز یکشنبه ۴ تیر داشتند.

برخی از سکه‌بازان قدیمی دیشب می‌گفتند قیمت سکه امامی در روز شنبه به صورت هیجانی بالا رفت. به عقیده آنها فرمان عقب‌نشینی فرمانده واگنرها احتمالا جهت انتظارات را نزولی خواهد کرد.

دسته‌ای دیگر در انتظار نتایج مذاکرات عمان هستند و می‌گفتند در صورتی که اخبار مثبتی به بازار منتشر شود، احتمال عقبگرد قیمت سکه وجود دارد.

در کنار این عوامل، قیمت دلار دیشب به مسیر رشد خود ادامه داد و تا مرز ۵۱ هزار تومان بالا رفت اما دوباره به ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بازگشت.

برخی از معامله‌گران می‌گفتند صعود قیمت دلار ممکن است در کوتاه‌مدت زمینه‌ساز صعود سکه شود.

در شرایط کنونی سکه در مرز مقاومتی ۲۹ میلیون تومان قرار داد. مقاومت بعدی محدوده ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. در صورتی که سکه به این سمت برود جسارت خریداران بیشتر خواهد شد.

با این حال اگر مرز ۲۹ میلیون تومان از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محتمل خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =