عملکرد شرکت های psp در حوزه تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ در اردیبهشت ماه

آمارهای منتشره اردیبهشت ماه شاپرک نشان می دهد که از کل ارزش تراکنش های شاپرک فقط 1،31 درصد آن به پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه اختصاص داشت که تقریبا 70 درصد از آن توسط 5 شرکت فن آوا کارت، آسان پرداخت پرشین، به پرداخت ملت، سپ و تجارت الکترونیک پارسیان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت فن آوا کارت که در فروردین ماه سال جاری 13،59 درصد از مبلغ تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ را انجام داده بود در اردیبهشت ماه 3،72 درصد بر سهم خود از این بازار افزود و با افزایش این سهم به 17،31 درصد صدرنشین شد. این در حالی است که رتبه فروردین ماه فن آوا کارت از لحاظ سهم از مبلغ تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه سوم بود.

شرکت آسان پرداخت پرشین در حالی طی دومین ماه از سال جاری با سهم 13،89 درصدی به مقام دومین بیشترین سهم از مبلغ تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه دست یافت که طی فروردین ماه با سهم 18،10 درصدی از این بازار اول شده بود. این شرکت PSP در یک ماه اخیر 4،21 درصد از سهم خود را از این بازار از دست داد.

به پرداخت ملت هم با افت 4،14 درصدی سهم خود را از مبلغ تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه از 16،42 درصد در فروردین ماه به 12،28 درصد تقلیل داد و با یک رتبه افول به مقام سوم رسید.

چهارمین شرکت با بیشترین سهم از مبلغ تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه اردیبهشت ماه سپ است که با رشد منفی بیش از 1 درصدی مواجه شد و به سهم 12،22 درصدی دست یافت.

سهم پرداخت الکترونیک سداد، پرداخت الکترونیک پاسارگاد و پرداخت الکترونیک سپهر از مبلغ این تراکنش ها به ترتیب 10،23 درصد، 8،79 درصد و 8،42 درصد است.

شرکتهای کارت اعتباری ایران کیش، پرداخت نوین آرین، فراپردازان آروند امید و الکترونیک کارت دماوند در مجموع کمتر از 4،5 درصد از مبلغ تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه اردیبهشت ماه سهم داشتند و به جایگاه های انتهایی این جدول رتبه بندی دست یافتند.

در بین شرکتهای PSP آسان پرداخت پرشین با 4،21 درصد بیشترین رشد منفی و پرداخت الکترونیک سپهر با 6،42 درصد بالاترین رشد مثبت سهم از مبلغ این تراکنش ها را ثبت کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  3  =