آیا بانک های قدیمی می توانند سرعت خود را با نئوبانک ها همگام کنند؟

نئوبانک ها از زمان معرفی PSD1 و PSD2 وضعیت بانکداری موجود را متزلزل کرده اند و مشتریان را با رابط های کاربر پسند و فرآیندهای ساده به خود جذب کرده اند. بانک‌ های قدیمی برای همگام شدن با سرعت نوآوری در این بخش تلاش کرده ‌اند و در نتیجه صنعت مملو از پیشنهادات دیجیتالی عجولانه بوده است و در نهایت این احساس را تشدید کرد که نئوبانک ‌ها در حال پیشروی در مسابقه تحول دیجیتال هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در عصر حاضر، داشتن یک پلتفرم بانکداری دیجیتال با کیفیت پایین کافی است تا مشتریان را به سمت نئوبانک های حرفه ای دیجیتالی سوق دهد. وفاداری مشتری به شکل قبل نیست و مشتریان از خدمات جایگزینی که در بانک های دیجیتال رقیب برای آن ها در دسترس است بسیار آگاه تر هستند.

مدیران متصدی سنتی نمی توانند امیدوار باشند که سابقه و تجربه آن ها برگ برنده باشد زیرا مشتریان همچنان خدمات مشتری با کیفیت پایین و خدمات بانکداری دیجیتال ناقص را تجربه می کنند.

در سه سال گذشته انتقال بزرگی به سمت بانکداری دیجیتال صورت گرفته است که بخشی از آن به دلیل همه گیری اخیر بوده است. با بسته شدن شعب فیزیکی، مشتریان مجبور به استفاده از بانکداری دیجیتال و آنلاین در مقیاس وسیع شدند.

این تغییر ناگهانی خدمات دیجیتال ناکافی ارائه شده توسط بسیاری از بانک های سنتی را به چشم آورد و شکافی را در بازار برای نئوبانک ها ایجاد کرد. با این حال داده ‌ها حاکی از آن است که حتی در حال حاضر، بانک ‌های قدیمی با توسعه استراتژی ‌های دیجیتالی خود برای رقابت با این رقبای جدید کارا نیستند.

برای بانک ‌های مستقر بسیار مهم است که روی راهکارهای نوآورانه سرمایه ‌گذاری کنند که مشتریانشان را در اولویت قرار می ‌دهند و استراتژی ‌های دیجیتالی پایدار را بدون تأخیر بیشتر ارائه دهند.

بهبود خدمات مشتری با هوش مصنوعی محاوره ای

ارائه خدمات کارآمد به مشتریان اولویت اصلی اکثر مشتریان است. به طور متوسط مشتری بانکی زمان انتظار طولانی در برنامه های بانکداری آنلاین غیرقابل تحمل می یابد.

علاوه بر این، موج اخیر هوش مصنوعی مولد، اشتیاق را در میان مشتریان و کسب ‌و کارها برای نمونه ‌گیری از آخرین فناوری‌ های هوش مصنوعی ایجاد کرده و انتظارات آن ‌ها را از اینکه خدمات مشتری در عصر هوش مصنوعی چگونه باید باشد، افزایش داده است.

برای پر کردن شکاف دیجیتالی بین نئوبانک ‌ها و بانک ‌های قدیمی، برای بانک ‌های فعلی مهم است تا در زیرساخت ‌های دیجیتال سرمایه‌ گذاری کنند و فراتر از قابلیت‌ های اولیه کلیک کردن یا چت زنده بروند تا هوش مصنوعی پیشرفته و مقیاس ‌پذیر را به مشتریان ارائه کنند.

چنین تحولی احتمالاً به منابع و سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد، اما اگر بانک های قدیمی بخواهند با رقبای زیرک تر خود رقابت کنند، باید گام های قاطعی به جهت بهبود خدمات مشتریان در آینده نزدیک بردارند.

هوش مصنوعی محاوره ای می تواند دقیقاً چنین مرحله ای باشد. انتخاب یک پلتفرم با کد پایین و مشتری محور و اتخاذ آن با یک استراتژی پیاده سازی در نظر گرفته شده می تواند بلافاصله تجربه مشتری را با بهبود سریع نرخ وضوح بهبود بخشد.

سرمایه گذاری روی راه حل مناسب هوش مصنوعی محاوره ای در حال حاضر نیز موفقیت در آینده را تضمین می کند، زیرا این فناوری در طول زمان کارآمدتر و مقرون به صرفه تر می شود.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://betanews.com/2023/06/19/neobanks-on-the-rise/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  ⁄  86  =